VLC media player guide ( i Ubuntu 8.10 , 9.04 og 9.10 )

Har du en guide til en funktion eller et program? Har du tips og trick, som du gerne vil dele med andre? Post dem her.

foretrækker du grafisk eller terminal installation ?

1: installation som grafisk løsning (mest visuel)
93
65%
2: installation som terminal løsning (mest kommandolinie)
51
35%
 
Afgivne stemmer: 144

ncolair75
Indlæg: 6
Tilmeldt: 13. nov 2008, 22:32
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: VLC media player guide ( i ubuntu 8.10 )

Indlægaf ncolair75 » 15. nov 2008, 16:30

Så er en af de skyldige fundet...

Det viste sig at dit link (mms://drcluster.jay.net/dr1) ikke kunne vises fordi ATI opensource driveren ikke var helt rask. Nu har jeg "nedgraderet" til fglrx. Den kunne ikke køre min native resolution. Det viste sig at den ikke kunne håndtere så mange modeline's i xorg.conf. Så efter jeg fik slettet alle mine modeline's med 800x600 så kunne den pludselig godt finde ud af at vise min resolution. Det synes jeg selv var ret godt gættet. Google var ikke til meget hjælp der.

Nu er jeg istand til at se dit link, men billedet flimrer ret meget. Nogen ide til hvad der kan gøres for at forhindre hurtig flimmer på billedet?

Det er stadig ikke muligt at se den almindelige "dr-live" via dr's browser interface. Hvad kan være galt der?

/Nicolai

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: VLC media player guide ( i ubuntu 8.10 )

Indlægaf Christian.Arvai » 21. nov 2008, 15:58

hej ncolair75



Nu har jeg lige testet alle kanalerne i kap 13 og alle incl DR og DR-beta virker (lige) nu, så noget har de da fået rettet på :D .

Det er stadig ikke muligt at se den almindelige "dr-live" via dr's browser interface. Hvad kan være galt der?

Jeg må lige have linket til den side du ikke kan streame fra og en beskrivelse af hvilket program det er, så kigger jeg på det.


Men det med dine grafikdriverproblemer kan jeg ikke lige finde ud af, så mit bedste råd er at du opretter en ny tråd i "hardware"
hvor du præcist beskriver alt om din pc og de problemer du har med grafikken, så er der nok nogle der kan løse det.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

karl
Indlæg: 679
Tilmeldt: 5. feb 2008, 19:08
Geografisk sted: Ryslinge, Fyn

Re: VLC media player guide ( i ubuntu 8.10 )

Indlægaf karl » 26. feb 2009, 21:59

Hej
Jeg har tidligere brugt denne vejledning med held, men denne gang har jeg et par problemer. Når jeg opdaterer pakkelister får jeg flg. fejl:
W: GPG error: http://ppa.launchpad.net intrepid Release: Følgende signaturer kunne ikke verificeret, da den offentlige nøgle ikke er tilgængelig: NO_PUBKEY 60D11217247D1CFF

Jeg kunne desuden ikke finde flg i Synaptic:non-free-codecs og
libdvdcss2.
Da jeg så prøvede at starte forfra med denne kommando
sudo rm -r .config/vlc && sudo apt-get purge vlc && sudo apt-get autoremove && sudo apt-get install vlc mozilla-plugin-vlc && sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade

får jeg flg. fejl:
W: GPG error: http://ppa.launchpad.net intrepid Release: Følgende signaturer kunne ikke verificeret, da den offentlige nøgle ikke er tilgængelig: NO_PUBKEY 60D11217247D1CFF

Det er jo åbenbart den samme fejl ovenfor og Terminal foreslår, at jeg kører
apt-get update
men det fører ikke til noget.
Er der en, der har en løsning?
Dell Optiplex 7010 3.40GHz x 4, 8 gb ram, 320 gb harddisk + 250 gb disk
Ubuntu 20.04

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: VLC media player guide ( i ubuntu 8.10 )

Indlægaf Christian.Arvai » 26. feb 2009, 22:10

Hej

Det har intet med VLC at gøre - men jeg kender løsningen, du mangler nøgler til open office 3.0. , du skal indsætte disse 2 kommandoer i terminalen for at tilføje dem:

Kode: Vælg alt

gpg --keyserver keyserver.ubuntu.com --recv 60D11217247D1CFF

og

Kode: Vælg alt

gpg --export --armor 60D11217247D1CFF | sudo apt-key add -



Den del med citat:
Jeg kunne desuden ikke finde flg i Synaptic:non-free-codecs og libdvdcss2.

kan du løse med denne kommando:

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install non-free-codecs libdvdcss2
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: VLC media player guide ( i ubuntu 8.10 og 9.04)

Indlægaf Christian.Arvai » 19. mar 2009, 09:21

Jeg har rettet guiden til, så den også virker på den nye 9.04 Jaunty Jackalope (testet på 9.04 / alpha 6), men efter som at 9.04 pt ikke er en færdigudviklet udgave, vil jeg ikke garantere at den virker på alle pc´er, jeg har selv installeret på 9.04 som beskrevet i guiden og jeg vil løbende holde øje med, om der kommer ændringer som skal med.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

ChrisBuchholz
Indlæg: 333
Tilmeldt: 29. okt 2008, 23:39
IRC nickname: ChrisBuchholz
Geografisk sted: Nyborg, Fyn, Danmark

Re: VLC media player guide ( i ubuntu 8.10 og 9.04)

Indlægaf ChrisBuchholz » 20. mar 2009, 13:27

Jeg vil lige pointere, at da jeg fuldte del 2 : INSTALLERING AF VLC MEDIA PLAYER OG CODECS via terminal metoden i jaunty, fik jeg nogen dependencies problemer, men men disse kan nemt løses ved at køre apt-get -f med superuser rettigheder.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: VLC media player guide ( i ubuntu 8.10 og 9.04)

Indlægaf Christian.Arvai » 20. mar 2009, 14:16

ChrisBuchholz skrev:Jeg vil lige pointere, at da jeg fuldte del 2 : INSTALLERING AF VLC MEDIA PLAYER OG CODECS via terminal metoden i jaunty, fik jeg nogen dependencies problemer, men men disse kan nemt løses ved at køre apt-get -f med superuser rettigheder.

Det burde ikke være nødvendigt og har heller ikke været det i 8.10, så jeg ændre ikke i guiden pga en fejl i en alpha udgave.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

ChrisBuchholz
Indlæg: 333
Tilmeldt: 29. okt 2008, 23:39
IRC nickname: ChrisBuchholz
Geografisk sted: Nyborg, Fyn, Danmark

Re: VLC media player guide ( i ubuntu 8.10 og 9.04)

Indlægaf ChrisBuchholz » 20. mar 2009, 15:00

christian.arvai skrev:
ChrisBuchholz skrev:Jeg vil lige pointere, at da jeg fuldte del 2 : INSTALLERING AF VLC MEDIA PLAYER OG CODECS via terminal metoden i jaunty, fik jeg nogen dependencies problemer, men men disse kan nemt løses ved at køre apt-get -f med superuser rettigheder.

Det burde ikke være nødvendigt og har heller ikke været det i 8.10, så jeg ændre ikke i guiden pga en fejl i en alpha udgave.


Jeg tror du misforstår mig - jeg skrev blot indlægget, for at gøre opmærksom om det til andre brugere der prøver sig med dette på nuværende tidspunkt hvor der ingen færdig udgave er af jaunty, ikke fordi jeg vil have dig til at inkluderer dette på nogen måde i guiden.
Det er dog noget pjat at sige det ikke er nødvendigt, for jeg har nu prøvet det på 2 forskellige computere der kører alpha 6, og på begge har jeg fået problemet ved at følge guiden. Faktisk knækkede hele systemet på et tidspunkt under installationen af medibuntu på computer nr. 2 i sådan en grad, at jeg var nød til at lave noget ordenligt hekseri i root som jeg tvivler på den gængse bruger ville kunne finde ud af.

Derfor vil jeg ikke råde folk til at følge del 2 af denne guide på jaunty alpha 6.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: VLC media player guide ( i ubuntu 8.10 og 9.04)

Indlægaf Christian.Arvai » 20. mar 2009, 15:13

Det er da muligt du syntes det er noget pjat, men den kommando har virker perfekt i 8.10 og jeg har kun ændret på den del med medibuntu, hvilket burde være nok til den færdige udgave af 9.04, men du har åbentbart ikke læst :
Denne guide er sidst blevet ændret: 19-03-2009

Ændringen var vedr: Opdateret guiden så den også dækker den nye 9.04 Jaunty Jackalope, men da den ikke er færdigudviklet, vil jeg ikke garantere at guiden virker på alle pc´er endnu.

Alle der tester alpha og beta udgaver er efter min mening, selv ude om de problemer der opstår, hvis du mener at guiden ikke kan bruges til alpha udgaven, kan du da bare lade være med at bruge den.
At medibuntu knækkede din pc ned er sådan set ikke noget jeg kan gøre ved, kommandoen er direkte taget fra deres hjemmeside og jeg har også selv testet den uden problemer.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

ChrisBuchholz
Indlæg: 333
Tilmeldt: 29. okt 2008, 23:39
IRC nickname: ChrisBuchholz
Geografisk sted: Nyborg, Fyn, Danmark

Re: VLC media player guide ( i ubuntu 8.10 og 9.04)

Indlægaf ChrisBuchholz » 20. mar 2009, 15:26

@christian.arvai:

Er du i dårligt humør, eller sådan noget?
Jeg skrev jo netop lige det ikke var fordi jeg ville have du skulle ændre i guiden på nogen måde, og at det er klart at der er fejl i alpha udgaver. Du bliver sku nød til at læse hvad jeg skriver.

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: VLC media player guide ( i ubuntu 8.10 og 9.04)

Indlægaf soundpartner » 20. mar 2009, 15:45

nu smed jeg i går 9.04 på min lege eee, og der fik jeg ingen problemer med at installere medibuntu eller noget andet (pånær at jockey for det meste går ned ret hurtigt efter boot )
og at awn laver noget balade og flimrer af og til, og at alle drivers til mobilt bredbånd er pillet ud (bliver vist genskrevet så der er flere modems direkte understyttet) Til gengæld er der nu nativ support for oister og mange af de andre udbydere der før har krævet lidt arbejde, så folk med mobilt bredbånd skal glæde sig til 9.04 kommer
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Gaio
Indlæg: 35
Tilmeldt: 9. sep 2007, 20:04
Geografisk sted: København

Re: VLC media player guide ( i ubuntu 8.10 og 9.04)

Indlægaf Gaio » 29. mar 2009, 15:37

Jeg for en fejl meddeles når jeg bruger denne kommando

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install non-free-codecs && libdvdcss2

meddelesen er:
bash: libdvdcss2: command not found
Hhmm

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: VLC media player guide ( i ubuntu 8.10 og 9.04)

Indlægaf Christian.Arvai » 29. mar 2009, 15:46

sorry min fejl, det hedder :

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install non-free-codecs libdvdcss2

og ikke :

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install non-free-codecs && libdvdcss2


&& bruges imellem kommandoerne, men hvis det er 2 pakker der skal installeres skal det ikke være med.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: VLC media player guide ( i ubuntu 8.10 og 9.04)

Indlægaf Christian.Arvai » 24. apr 2009, 08:39

Hej Venner



Jeg har en enkelt funktion i VLC som jeg gerne vil have hjælp til at teste, det drejer sig om TV2 Sputnik (som er en betalingskanal), jeg har lige testet TV2, TV2live, TV2news og de virkede fint - men Sputnik er en betalingskanal og den har jeg IKKE afprøvet i VLC.

Så er her en af jer herinde som bruger TV2 Sputnik og VLC, der lige vil bruge et par minutter, på at se om det virker i VLC, når der er installeret codecs som beskrevet i guiden i kap2.



På Forhånd Tak
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

tola5
Indlæg: 84
Tilmeldt: 4. aug 2007, 21:45

Re: VLC media player guide ( i ubuntu 8.10 og 9.04)

Indlægaf tola5 » 26. apr 2009, 08:38

jeg har lige teste din gude med tv2 sputnik kune værken få betaling tinge til af køre eller news men mener også news live koster nu når jeg tænker mig om kan lige prøve med alm tv2 senere har dog læst af de har lavet om på det så man ikke kune se live mere kan du se nolge af tv2 ting nu ?

Tilbage til "Guides og HowTo's"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster