Jørn Rudolph skrev:Uha ! - fandt ikke ud af det ...
Kan se, at det var en fejl jeg spurgte ...
Uha !
Det er aldrig forkert at spørge
Jørn Rudolph skrev:Uha ! - fandt ikke ud af det ...
Kan se, at det var en fejl jeg spurgte ...
Uha !
2. Vi hjælper ikke med at
Bryde loven
Bryde kodeord
Hente videoer fra Youtube (det er imod deres ToS)
Omgå DNS-spærringen til fx The Pirate Bay
Kurt Christensen skrev:Hvis man bryder kodeordet får man vel også adgang til alle gemte kodeord i Google. Så det er vel ikke bare selve maskinen man får adgang til så?
thj01 skrev:Grunden til at jeg viser eksemplerne skyldes at det er umanerligt nemt at finde løsningen blot ved at søge på google.com.
thj01 skrev:Det er også for at vise at canonical selv set det som en ordinær ting at gøre. Det ligger altså fuldt tilgængeligt på nettet, fra helt officielle kanaler! Fra vores "mothership" så at sige!
thj01 skrev:Det er simpelthen for at kvalificere debatten, ikke blot for is der kender Linux rigtig godt, men også alle andre brugere på forum. Ellers burde denne debat have været taget bag lukkede døre af admin teamet, og ikke i det åbne.
AJenbo skrev:Kurt Christensen skrev:Hvis man bryder kodeordet får man vel også adgang til alle gemte kodeord i Google. Så det er vel ikke bare selve maskinen man får adgang til så?
At bryde en adgangskode er noget helt andet, her skal man gætte eller på anden måde omgås sikkerheden på maskinen og der ved få adgang til alt materiale både krypteret og ikke krypteret. Dette er noget vi alle er enige om vi ikke skal hjælpe med her på forummet og er ikke oppe til diskussion.
Kurt Christensen skrev:AJenbo skrev:Kurt Christensen skrev:Hvis man bryder kodeordet får man vel også adgang til alle gemte kodeord i Google. Så det er vel ikke bare selve maskinen man får adgang til så?
At bryde en adgangskode er noget helt andet, her skal man gætte eller på anden måde omgås sikkerheden på maskinen og der ved få adgang til alt materiale både krypteret og ikke krypteret. Dette er noget vi alle er enige om vi ikke skal hjælpe med her på forummet og er ikke oppe til diskussion.
Lad mig spørge lidt mere firkantet. Kan man fra en live-kørsel se alle de kodeord som Google gemmer for de steder man plejer at logge ind. Eller kan man se ens google-konto-password fra en live-kørsel, for så skal jeg vist til alvorligt at overveje hvor meget Google skal huske?
AJenbo skrev:
Det jeg kan svare på er at med en live cd kan du få adgang til nøjagtig det samme som du kunne ved at nulstille din adgangskode. Men igen i begge tilfælde ville du ikke kunne få adgang til koder der er gemt i nøgleringen eller på andre måder krypteret.