jeg har prøvet den her som jeg fandt igennem et andet forums hvor ham der har lavet den spurgte efter tester og den er skam egentligt meget fin. men ikke official. http://linuxtracker.org/index.php?page= ... 40c24cc6f3
som sidegevinst ved en sådan release kan jeg lige nævne at lxde samt openbox er meget anvendelig på de her små notebooks og asus eeepc da openbox er nemmer at få til at fungere på små skærme end gnome er efter min mening. der er nok også derfor at crunch bang linux er så popular på bærbare som det.
man kan også lige som jeg gørofte bruge terminalen meget så man slipper for at muse rundt for meget mens at openbox som er en tilling widowsmanager reagere på hver klik på den her touch plade fidus på den bærbare og kvittere med en menu som er nem selv at konfigurere og dermed er den mere nem at bruge end gnome på de her små skærm størrelse.
jeg har haft en asus eeepc i et par månder inden jeg solgte den igen da den var for luille til mit dårlige sysn men jeg brugte ikke andet end crunch bang på den og har nu vænnet mig til at burge lxde og open box fordi at det er for mig nemmer at bruge med mit ringe syn.
det ville betyde rigtigt megert for mig at der var en official release med dette skrivenbords valg som default da jeg altid selv swkal sætte det op som jeg gerne vil have det ellers- hvilket betyder at jeg på nogen af mine gamle slet ikke kan installere ubuntu fordi at den kræver for meget ram til at køre live installer og jeg har ikke kunnet finde en god iso af den minimale installer cd som jeg ellers ville for trækker at bruge.
dette ville løse mit personlige problem men jeg tror også at mange ville fortrække den version af ubunut på gammel hardware ller notebooks og asus eeepc.
edit:
indsat et screenie af min seneste lxde openbox som jeg ville lige vedhæfte til dem som ikke kender lxde eller openbox