Kode: Vælg alt
Min personlige holdning er, at fem år, maks. så er Microsoft reduceret til en jævn spiller på IT-området. Ikke mindst folk ikke lige har en ny version af Windows på ønskelisten i disse svære økonomiske tider.
Finans-krisen kan meget vel være det, som for alvor sætter skub i FOSS og GNU/Linux i særdeleshed. Folk har ikke så mange penge mellem hænderne i dag, som for blot seks måneder siden. Og med den udvikling er det rart, at der er noget som hedder gratis software, og jeg tror Microsoft kun er alt for klar over det faktum. Microsoft har haft sin tid, og teknologien i Win7 er ikke banebrydende ny. Igen et OS med et andet udseende og ingen brugbare nyheder.
det er noget i den stil som jeg tænker også.
som bruger af begge af disse gratis kvalitets UNIX systemer
http://www.sun.com/software/solaris/ og så derudover at være ubuntusamt debian bruger så er jeg ret godt dækket ind med mine gamle computere og en enkelt ny der har lidt mere power (1052 mb ram , 2 gigaherz amd ) samt en almindelig bærbar som køre ubuntu .
jeg har alt og mere til end hvad jeg skal bruge af gratis software til alle formål og jeg kan og må gøre næsten alt det som jeg vil uden at skulle betale eller registres .
jeg fik den her solaris 10 dvd fra sun danmark for et år siden og jeg har aldrig hørt noget fra dem siden. den kom bare med posten fjorten dage efter at jeg ringede og spurgte hvad de koster de der dvd at få tilsendt men han sagde det skulle jeg skam ikke tænke på og jeg har aldrig fået en reklame eller noget spam eller noget som helst ud af det at ringe til sun og give dem min adresse.
jeg tror ikke et sekund på at mikrosoft kan konkurrere med det. eller med linux som er drevet af frivillige på nogen måde hverken på pris eller kvalitet.
jeg køre iøvrigt development version af open-solaris nu og det ser ud til at den stræber lidt med tiden efter at blive et ret atraktivt desktop system . godt nok så kræver den ret så meget ram men der er sket mange ting som for eksembel en codecs finder og elisa media center i sun.org downloads .
jeg skal ikke bruge noget af vista eller windows 7 dog. jeg er slemt tifreds med mine ting men jeg tror at netbook marked vil blive mere i retning af linux som standard og windows kan ikke rigtigt det samme i forhold til de små smarte maskiner som linux kan. jeg giver dem fem år maks ti at leve i. men det er da spændene at se om de overlever på en eller anden måde.