Nu har jeg i nogen tid forsøgt at få det trådløse netværk til at fungere - uden held. Det gælder både på den stationære (hvor det er baseret på USB / Zonet WEP2500p) og min bærbare IBM T43 (mener det er et atheos baseret chipsæt).
1) Det ser ud som om min networkmanager er forsvundet! Jeg har ihvertfald ikke længere muligheden for at vælge oversigten over mulige netværk. Det er muligt jeg har fået pillet lidt i tingene (jf. at jeg har rodet med opsætningen

2) Selvom at networkmanageren er tilstede har jeg ikke mulighed for at koble mig på et netværk. Jeg kan altså se de aktuelle netværk, men får ikke muligheden for at tilgå dem. Forsøger jeg står maskinen bare og "koger".. Jeg har læst mig frem til at der kan være problemer med det trådløse netværk og de chipsæt der bliver benyttet i ZEP2500P (og for den sags skyld - det Atheos baseret i min thinkpad), og at det kan være nødvendigt at bruge ndiswrapper - nogle der kan guide mig i en rigtig retning?
Det er møgirreterende at det bare ikke "funker" når man sætter det til i Ubuntu - det kan være det er chipsættene eller de (ikke åbne) drivere som er noget skod, men det gør det (desværre) ikke mindre frustrerende, og afholder givetvis en del fra at skifte..
Christian
Edit: Argh.. En måske lidt misvisende overskrift, da jeg tilsyneladende har network-manageren liggende. Den kan tilsyneladende bare ikke finde mit netkort (ZEP2500p)..