Men er noget i tvivl, om der er forskel som sådan på disse to.
Eller om det bare er forskellige udseende?
Og vil Jeg kunne få lige så god support her på Kubuntu, som Ubuntu?
Michael

Michael skrev:Skal til at installere én af ovenstående på datterens PC.
Men er noget i tvivl, om der er forskel som sådan på disse to.
Eller om det bare er forskellige udseende?
Og vil Jeg kunne få lige så god support her på Kubuntu, som Ubuntu?
Michael
Troels skrev:Ubuntu er nemmere til nye brugere fordi der ikke er helt så mange indstillinger, da ubuntu bruger gnome desktoppen. Og hvis det er til din datter vil jeg helt klart anbefale Ubuntu.
Casper Hansen skrev:Hvis man startede GNU/Linux første gang med et KDE miljø vil man jo synes det er nemmest.
wolf skrev:Casper Hansen skrev:Hvis man startede GNU/Linux første gang med et KDE miljø vil man jo synes det er nemmest.
Ikke nødvendigvis. Jeg er selv startet med Gnome, men har skiftet til KDE. Jeg mener stadig, at Gnome er nemmere at bruge end KDE. Jeg er kun skiftet til KDE, fordi jeg bruger min computer på en måde, hvor jeg føler, at jeg har mest udbytte af KDE.
Casper Hansen skrev:Min ven, som bruger Kubuntu, kan så ikke finde ud af GNOME, sååå det må vel være subjektivt og afhænghigt af, hvad man er startet med
wolf skrev:
Jeg ville til enhver tid anbefale Gnome til nybegyndere. Hvis man har behov for hjælp, er det også altid Ubuntu, der er hjælp til, ikke Kubuntu. (Altså hvis man benytter sig af ubuntuforums.org.)
Casper Hansen skrev:Nu ved jeg ikke, hvor meget du benytter det forum, men der er support til alle versioner af Ubuntu.
wolf skrev:Casper Hansen skrev:Nu ved jeg ikke, hvor meget du benytter det forum, men der er support til alle versioner af Ubuntu.
Selvfølgelig er der det, men der er flest, der bruger Ubuntu, og det er også denne version, der er den "rigtige" (fra Canonical), så alt andet lige får man mere support dér. Hvis man bruger Kubuntu, skal man selv bruge kræfter på at "oversætte".