Første indtryk: wpa er nu understøttet Out-of-the-box, ligesom Network-manager-gnome er med fra start. YES! Jeg loggede uden problemer på mit wlan fra live-cd'en, og kunne sætte installationen igang. Valgte at lade den overtage hele disken, slut med det dual-boot pjat! Installeren gik dog død ved 83%, så jeg genstartede maskinen og startede forfra. Resten af installationen gik smertefrit, tog ca. en halv time. (1.6 GHz Core Duo/1 gb ram)
Første boot viste ingen problemer, dog viste min skærm 1024x768 i stedet for de 1280x800 den burde. Så hopper man jo bare ind i det nye Gnome Control Center - YAY! - og kigger lidt omkring. Finder Synaptic, og søger på 915resolution, der fikser opløsningen på intel i915 grafikkort m. widescreen. Men den var der ikke... hmm... tilbage i Control Center, og ind at kigge på "softwarekilder". Flueben ved universe, og multiverse, og bam, så var der de pakker jeg manglede

Ud over førnævnte wpa-support, så bemærkede jeg især at der nu er F-Spot 3.2 i stedet for 2.2 (der så afgjort ikke spiller med et Eos 400D). Det var faktisk forsøget på (trods kraftige advarsler om det modsatte - så kan jeg lære det) at compile netop den version til Ubuntu der fik Apt på min 6.10 Edgy installation til at gå helt i ged. Så jeg fyrede glad op i F-Spot 3.2 - Blot for at konstatere at det går direkte i fejl. Æv altså, men det ER jo en Alpha release. Jeg kan heller ikke finde noget sted at mappe mine windows-taster til noget fornuftigt, men nu vil jeg prøve at smide Beryl på, der ved jeg da hvordan jeg gør det.
Nåja, Firefox er nu på dansk fra start af - bonus!
Jeg vil fortsætte med at skrive mine erfaringer og indtryk herinde, efterhånden som jeg får rodet rundt i det nye

Update:
Klokken er nu ca. 10:30, og jeg synes at kunne mærke at det kører noget bedre end Edgy Eft. Rigtig god fornemmelse. Vil prøve min filsystems-optimeringsguide senere, det kan være at den lige giver lidt mere. Det kan også være den brækker hele lortet ned, men nogen skal jo teste skidtet.