Jeg er i løbet panden imod en mur da jeg pludselig ikke havde net på min maskine, jeg fandt dog ud af det ikke var maskinen den var gal med, men min router er åbenbart blevet opdateret fra udbyderens side uden min viden.
Jeg foretrækker ellers at udelukke ens udbyder fra at gøre dette, men med den nye fiberboks jeg har, aner jeg ikke hvordan dette gøres.
Mit spørgsmål drejer sig om DHCP server, normalt jeg har lagt mærke til denne er disablet, men efter de har været inde og pille, kan jeg se min router nu står til at køre med DHCP-server hvilket jeg ikke helt forstår da jeg ikke ved hvad DHCP gør.
Jeg er vant til at min maskine klare tildeling af IP helt automatisk, men nu er jeg TVUNGET til at indtaste den manuelt for at få netværk, og jeg gætter på det er fordi denne "DHCP-server" nu er slået til i min router.
Spørgsmålet er så, hvordan gør jeg? Hvis jeg slår DHCP-server fra, vil jeg så igen pludselig stå uden net?
Hvad bruges dette DHCP server til? Er det noget jeg har brug for? Ellers kan jeg vel ligeså godt slå det fra?
Jeg forsøger mig lige ad, jeg kan vel altid slå den tilbage igen og få mit net igen, forhåbentlig, da det er lidt svært at logge ind på siden her fra et Android device på 3-4"

På forhånd tak.