Det som undrer mig er, at der er ikke er nogle "low level" guides - altså hvor man ikke er afhængig af en kernel som andre andre har lavet.
Hvor Linux normalt består af et miljø, hvor der er nogle der laver guides til hvordan man løser problemet på sin egen maskine, så er Android bygget op af nogle få udviklere der har lavet apps (som oftest findes i en pro betalingsuldgave) - men hvor man ikke har den fjerneste ide om hvad der er lavet.
For mig at se så burde det være muligt at konfigurere telefonen sådan at man som su bruger kan få adgang til det helligste - men den mulighed kan jeg ikke finde. Det eneste jeg egentlig ønsker er at aktivere en su brugergruppe, så jeg kan lege lidt med telefonen.
Og jeg har "kun" en nexus7 2012 - som canonical droppede support til - som vel at mærke kører fint med lollipop 5.0 - men hvor diverse guides ikke fungerer. Måske fordi jeg opdateret den til 5.0.
Jeg er så glad for at Ubuntu har så stærkt et community, hvor nørderne deler af deres viden... og ikke bare laver små apps/scripts til at løse problemerne for en.
OG
Langt de fleste guides henviser til et toolkit ... der kører windows ...