For lidt over en uge siden købte jeg en ny bærbar (Acer E570 hvis jeg husker rigtigt)...
Den skal bruges til studier jeg starter på den 20 januar, altså på mandag næste uge...
Det der skete var at jeg havde hørt så meget godt om Ubuntu, og ville have en ren Ubuntu pc, i stedet for at beholde det rædselsfulde Win8...
Så det jeg gjorde var at lave en boot USB (fordi pc'en ikke har cd drev), hvor efter jeg fulgte denne guide:
http://www.linuxbsdos.com/2011/05/04/manual-disk-partitioning-guide-for-ubuntu-11-04/
Som i kan se så beskriver guiden hvordan man laver en ren Ubuntu maskine, og hvilke partitioner man skal oprette, og jeg gjorde præcis som beskrevet, bortset fra at tilsidesætte mere plads end beskrevet...
Så da jeg har oprettet de her partitioner, så trykker jeg "continue" hvorefter at pc'en fryser, og efter 10 minutter hvor der ikke sker en skid, og ingen tegn på loading eller noget som helst så panikker jeg...
Jeg slukker på knappen, og tænder igen...
Jeg gør et nyt forsøg præcis som før, dog var partitionerne der stadig, men jeg kunne ikke klikke på dem for at aktivere dem eller hvad fanden det var jeg skulle gøre, de var i hvert fald ikke markeret med flueben...
Men så sker det samme IGEN...
Derefter kan jeg ikke endgang komme ind i Ubuntu opsætningen...
Så jeg prøver at lave nye boot USB'er (selvfølgelig den samme USB nøgle, bare formateret efter hver gang) med forskellige boot maker programmer og skiftevis med den sidste nye og næst sidste nye version af Ubuntu, men ingen af dem virker...
Når jeg tænder pc'en ligemeget om der er boot USB i eller ej så bliver skærmen grå med en blå box i midt hvor teksten: No bootable device detected eller noget i den stil står skrevet...
Jeg har under en uge til jeg skal begynde...
Jeg er ligeglad med om jeg får Windows 7 eller Ubuntu på nu...
Jeg skal bare have det lort i orden nu... Dog nægter jeg Win8...
Jeg tænkte nemlig at jeg kunne bruge følgende program til også at have Ubuntu på, fandt desværre først det program efter ulykken var sket: https://www.virtualbox.org
Jeg er villig til at betale for hjælpen, dog ikke urimelige beløb, da jeg jo altså er på SU...
Jeg bor på Amager, men kommer gerne hjem til vedkommende der forhåbentligt melder sig... Dog ville det være at foretrække at jeg kun skulle bevæge mig i København, men al hjælp modtages med taknemmelighed....
Find mig på Facebook: Rasmus DM (billede af mig i jakkesæt med rødt slips) så kan vi veksle telefon numre og aftale nærmere...
Det haster...
På forhånd tak

Mvh Ubuntu idioten...