Problemet er at Windows8 bruger UEFI, for at sikre at intet andet en W8 kan boote. Jeg fik slået UEFI fra på denne måde http://www.youtube.com/watch?v=AM9UyNcSEU0 , sådan at UEFI er erstattet med Lecacy i Bios.
Derefter kunne jeg nemt installere Ubuntu, og Grub har også fundet og indsat W8 i menuen. Men, hvis at jeg så vælger W8, ender det ret hurtigt med en fejlmelding, og W8 kan ikke startes. Hvis at man så går ind i Bios og indstiller det til UEFI, kan W8 godt boote, og køres som det plejer, men så starter pc'en direkte med at boote W8, og der er ingen Grub-menu, og dermed ingen mulighed for at vælge Ubuntu. Kort sagt - Dualbooten virker, men man skal bruge Bios for at få adgang til de to OS, hvilket er ret morsomt for os nørder, men en kæmpe showstopper for alle andre.
Jeg har et par billeder her, sådan at i kan danne jer et bedre indtryk af opsætningen i Bios, og forhåbentligt give mig lidt at teste videre ud fra.
Biosopsætning standard, hvor at W8 kan boote:

Biosopsætning ændret, hvor at man så godt kan installere og starte Ubuntu, men at W8 ikke kan startes:

Fejlmelding i W8, når at man prøver at starte W8 op via Grub, og hvor at Legacy er valgt:

Jeg har fundet mange tråde om problemet via Google, men intet som at jeg kunne bruge til en dualboot.
Det er Ubuntu 12.04 der er på, så jeg ved ikke om det er anderledes med 13.10