Når jeg forsøger at opdaterer min Ubuntu installation, kommer den frem med følgende besked "Delvis opdatering". Dette er grundet nogle filer der ikke kan installeres. Hvorfor? - Er jeg nødsaget til at lave en clean install af Ubuntu igen? .
AJenbo skrev:Nej du skulle blot kunne vælge at fortsætte den delvise opdatering.
Når jeg forsøger dette, kommer der en fejl. Skal nok lige copy/paste den herind næste gang den popper op. Men hvorfor kommer denne fejl med delvis opdatering?
Et uløseligt problem opstod under beregning af opgraderingen: E:Kunne ikke korrigere problemerne, da du har tilbageholdt ødelagte pakker.
Det kan ske, hvis man: * Opgraderer til en udviklingsudgave af Ubuntu * Kører den nuværende udviklingsudgave af Ubuntu * Bruger uofficielle software-pakker, der ikke leveres af Ubuntu
Dette er højst sandsynligt et forbigående problem, prøv igen senere.
Derefter kan jeg kun trykke på "Luk" og så kan jeg starte forfra, igen... Please fortæl mig, at der kan skrive en el. flere kommandoer i terminalen som kan løse dette. Vil nødig genstarte igen.
sudo apt-get install -f [sudo] password for patrick: Indlæser pakkelisterne... Færdig Opbygger afhængighedstræ Læser tilstandsoplysninger... Færdig Følgende pakke blev installeret automatisk, og behøves ikke længere: realpath Brug 'apt-get autoremove' til at fjerne dem. 0 opgraderes, 0 nyinstalleres, 0 afinstalleres og 86 opgraderes ikke.
Så umiddelbart ser det ikke ud til at virke, eller hvad?
sudo apt-get dist-upgrade betyder ikke at man opgradere til en ny ubuntu udgave, den løser nogle afhængiheder og relationer som den normal upgrade ikke tager sig af og i tilfælle med en delvis opgradering kan det nettop være det der er nødvendigt.