Heldigvis installerede jeg ubuntu ved siden af windows, så jeg kan stadigvæk vælge at boot'e windows.
Pludselig kunne jeg ikke boot'e ubuntu. Efter valg af ubuntu står der pludselig en streg oppe i venstre side og blinker et stykke tid, hvorefter der kommer en masse uforståelige fejl på skærmen og så kommer den ikke videre, man kan kun "tage knappen".
Efter nogle forsøg besluttede jeg at installere ubuntu igen, MEN jeg kommer sjældent videre end det 3. punkt i installationsvejledningen (netværket bliver installeret), men så kommer fejlen = ubi-partman crashed - failed exit code 141 o.s.v.
Jeg har forsøgt at læse andres indlæg om denne fejl på ask.ubuntu, forskellige forums, jeg har googlet fejlen o.s.v., men jeg har ikke en chance for at forstå hvad man forsøger at foreslå som løsninger.
Er der nogen af Jer der kan forklare hvad jeg er oppe imod?

Hvad skete der med min ubuntu?
Kan man overhovedet reinstallere ubuntu, sådan som jeg forsøger?
Kan man fjerne den syge ubunto totalt fra maskinen, så den opfører sig som tidligere, altså så der kun er win/vista?
Hvad bør jeg IKKE gøre, for ikke at skade min nuværende win/vista (man bliver jo noget nervøs for alle ens data)?
mvh