Takker for de mange svar...
Jeg har kun en pc i huset, og jeg ved ikke om man kan sætte flere på forbindelsen.
Der er sådan en "siemens"boks på væggen hvor der går et kabel fra min pc i, fra den boks går der et kabel over i en mindre boks og over i telefonstikket.
Men der er flere ledige huller i siemensboksen, så måske det er pladsen til flere computere ?
Grunden til jeg gerne ville skifte IP-adresse kan jeg godt fortælle, det er såmænd ikke så mystisk.
Det er fordi jeg er inde på en konkurrenceside hvor man kun kan stemme en gang dagligt, ELLER når pc skifter IP har jeg fundet ud af. Jeg kan godt nok ikke huske hvordan man finder ud af hvad ens IP er, men jeg har på et tidspunkt stemt på den person i konkurrencen 3 gange på en dag, og det var typisk efter pc-en have været slukket nogle timer. Jeg glemte dog at slukke den i nat (gik i seng og glemte alt om den) og der kunne jeg alligevel godt stemme til morgen.
Derfor tænkte jeg, om man mon rimelig enkelt og ubesværet kunne skifte IP bevidst, så jeg kunne give nogle flere stemmer på den person jeg holder med.
Men det lyder indviklet og risikabelt, jeg vil ikke risikere at ødelægge mit netværk eller andres.
Jeg kan dog ikke forstå hvordan det kan gå ud over andre, for jeg deler jo ikke boks/forbindelse med dem ? Jeg bor langt ude på landet, så der er ikke så mange bredbåndsudbydere at vælge mellem, derfor jeg har TDC.
Mht opGRAdering, så er jeg glad for at høre det ikke er unormalt jeg ikke har fået den.
Men jeg modtager jævnligt opDAteringer til min pc, tager dem bare ikke altid med det samme, venter gerne til der er 30-50 stk. Ved ikke om det er dumt at vente ? Der ligger vist 14 (så vidt jeg husker) til den lige nu, jeg har bare ikke hentet dem ned endu.
Mvh Janni