Jeg er ny bruger på Linux Ubuntu. Jeg har Linux 32bit, på en udemærket computer - så operativsystemet burde kører uden problemer... - jeg har bare ét problem. Jeg kan kun logge ind i fejlsikret tilstand. Har prøvet at formatere min harddisk for anden gang, og installere Ubuntu igen - men det hjælper lige lidt. Jeg håber I kan hjælpe mig.
Jeg har min startmenu til at stå på sproget Dansk, og til at logge ind på "Ubuntu". Når jeg logger ind, kommer standard baggrunden, men der er ingen programmenu, eller noget som helst - kun en bar baggrund.
Når jeg logger ind i fejlsikret tilstand, kan jeg se alt, men ikke installere noget..
Ok, det lyder som om der er problemer med 3D accelerationen på dit grafikkort der gør den ikke kan tegne brugerfladen, det er nok ikke et problem med selve logind delen, hvilket kort har du i maskinen. Hvis ikke du ved det kan du se det ved at køre følgende kommando fra terminalen:
Det burde være muligt for dig at logget ind hvis du skifter skrivebordsmiljø fra Ubuntu (der er ikke noget o) til Ubuntu klassisk uden effekter. Her kan vi så prøve at løse problemet med grafikkortet.
Ok, ATI her droppet support af det kort du har så det er kun den åbne driver du kan bruge til det. Vi kan prøve at se om beta'en kan afhjælpe det men jeg kan ikke lige love noget:
Jeg har taget mig den redaktionelle frihed jeg er tildelt og har rette i to af dine indlæg, nemlig de to hvor du staver Ubuntu forkert. Grunden er ikke at vi er strikse med hverken syntaks, ordbrug eller sprogbrug i det hele taget, men at søgninger efter Ubuntu kun virker hvis alle staver det ens