Selvom lath har lavet en fin guide til installation af Ubuntu 10.04 her i forum har jeg alligevel kørt et lignende projekt, men dog først med den endelige udgave fra torsdag aften. Jeg har den liggende på mit eget site da billedmaterialet fylder pænt meget.
Det ser rigtig godt ud - jeg har dog ikke nærlæst den - men kom til at tænke på at beskrivelsen af, hvordan man henter og brænder iso-en bygger på at man allerede har ubuntu installeret. For folk som overvejer at flytte fra windows, men som ikke tør tage springet med det samme, ville det være en fin ide at medtage et afsnit om, hvordan man downloader og brænder i windows, og hvordan man forbereder disken, hvis man ønsker dual-boot. Men det var godt nok et flot - og hurtigt - arbejde. Jeg har linket til vejledningen fra guiden med gode begynderråd https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=11&t=7945
"Von guten Mächten wunderbar geborgen erwarten wir getrost was kommen mag. Gott ist mit uns am Abend und am Morgen Und ganz gewiss an jedem neuen Tag" (Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
Ups, jeg har nok været for klatøjet sidst på natten. Det er rettet - tak for det skarpe blik
laoshi skrev:For folk som overvejer at flytte fra windows, men som ikke tør tage springet med det samme, ville det være en fin ide at medtage et afsnit om, hvordan man downloader og brænder i windows, og hvordan man forbereder disken, hvis man ønsker dual-boot. Men det var godt nok et flot - og hurtigt - arbejde.
Det har du helt ret i. Det vil jeg få lavet snarest muligt.
Ups, jeg har nok været for klatøjet sidst på natten. Det er rettet - tak for det skarpe blik
laoshi skrev:For folk som overvejer at flytte fra windows, men som ikke tør tage springet med det samme, ville det være en fin ide at medtage et afsnit om, hvordan man downloader og brænder i windows, og hvordan man forbereder disken, hvis man ønsker dual-boot. Men det var godt nok et flot - og hurtigt - arbejde.
Det har du helt ret i. Det vil jeg få lavet snarest muligt.
Warhawk, jeg synes at de 2 guides supplerer hinanden meget fint. ( - og du har ikke brugt billeder fra et kamera, men derimod screenshots, som ser meget pænere ud.)
Vi kunne linke til hinandens guides for at supplere dem med ekstra nyttig information. Er du med på den ide?
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
"Von guten Mächten wunderbar geborgen erwarten wir getrost was kommen mag. Gott ist mit uns am Abend und am Morgen Und ganz gewiss an jedem neuen Tag" (Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
lath skrev:Warhawk, jeg synes at de 2 guides supplerer hinanden meget fint. ( - og du har ikke brugt billeder fra et kamera, men derimod screenshots, som ser meget pænere ud.)
Vi kunne linke til hinandens guides for at supplere dem med ekstra nyttig information. Er du med på den ide?
/Lars
Hej Lars, jo det er jeg bestemt med på. Ved samme lejlighed vil jeg følge laoshi's opfordring og linke til Christian's guide
lath skrev:Warhawk, jeg synes at de 2 guides supplerer hinanden meget fint. ( - og du har ikke brugt billeder fra et kamera, men derimod screenshots, som ser meget pænere ud.)
/Lars
Hej Lars, jo det er jeg bestemt med på. Ved samme lejlighed vil jeg følge laoshi's opfordring og linke til Christian's guide
Den er jeg med på - linke til din og Christians guide. Jeg ordner det senere idag, hvor guiden skal tilpasses lucid release erfaringer + ekstra screenshots ved boot.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Fedt at det er så veldokumenteret nu. Jeg må indrømme jeg ikke har læst dem igennem, men hvis I ikke allerede har gjort det, kan i så ikke lige skrive den der nomodeset løsning til visse NVIDIA grafikkort fra release notes ind i guiderne. Eller bare linke dertil. Den har allerede været oppe flere gange, og er så vidt jeg kan afgøre den mest skæmmende af de almindelige fejl.