Er det derfor jeg ikke kan tilslutte til min printer via min anden PC med win7?
Hvordan får jeg alting at fungere?
Jeg bruger 11.04
keniel skrev:Jeg har surfet på nettet et stykke tid uden problemer, men nu har jeg opdaget, at jeg faktisk ingen netværksforbindelse har. Oppe til højre i panelet fandt jeg "netværksanslutninger" - anslutningsinformation. Den sagde, at jeg aldrig havde været på nettet.![]()
![]()
![]()
![]()
Er det derfor jeg ikke kan tilslutte til min printer via min anden PC med win7?
Jeg bruger 11.04
keniel skrev:...Er det derfor jeg ikke kan tilslutte til min printer via min anden PC med win7?
Jeg bruger 11.04
keniel skrev:...
Oppe i højre hjørne finder man en triangel der fortæller om netværksanslutninger. Der står blandt andet: VPN-anslutninger, Aktivere Netværk, Anslutningsinformation og redigere anslutninger. Det er der under "anslutningsinformation" jeg får følgende besked:"INGEN GYLDIGE ANSLUTNINGER FUNDET", og under "redigere anslutninger står der under trådbunden anslutning : ALDRIG: Hvad betyder det så???
A virtual private network (VPN) is a secure way of connecting to a private Local Area Network at a remote location, using the Internet or any unsecure public network to transport the network data packets privately, using encryption. The VPN uses authentication to deny access to unauthorized users, and encryption to prevent unauthorized users from reading the private network packets. The VPN can be used to send any kind of network traffic securely, including voice, video or data.
VPNs are frequently used by remote workers or companies with remote offices to share private data and network resources. VPNs may also allow users to bypass regional internet restrictions such as firewalls, and web filtering, by "tunneling" the network connection to a different region.
Technically, the VPN protocol encapsulates network data transfers using a secure cryptographic method between two or more networked devices which are not on the same private network, to keep the data private as it passes through the connecting nodes of a local or wide area network.
keniel skrev:Tak for den fine beskrivelse, men mit problem er stadig ikke løst. Når jeg opdaterer får jeg en besked der siger, at der er et netværksproblem. Jeg er på nettet, men hvor eller hvordan finder jeg ud af, nettet virker men ikke når Ubuntu skal opdatere.