Håber jeg evt. kan få noget hjælp af jer da jeg er nybegynder med ubuntu efter min bærbar gik ned..
Først ville jeg prøve den nyeste version af ubuntu.. Ubuntu 11.04.
Men denne gav mig problemer..
Da jeg bare lukkede min bærbar i og ville mene den gik i standby tilstand, mente jeg helt forkert..
Når jeg åbnede bærbaren igen, var skærmen sort og kunne intet gøre..
Hverken mus, tastatur eller skærmen reagerede..

Hvis jeg så slukke slukke bærbaren ved bare at holde knappen nede, hjalp det heller ikke..
Skærmen var stadig sort..
Og den eneste udvej var at tage laderen ud, derefter batteriet og vupti, jeg kunne tænde min bærbar..
Efter jeg havde læst et par forums og prøvede diverse ting af, blev jeg enig med mig selv om at installere ubuntu 10.04.
Men det volder mig osse problemer.. Og nu er jeg ved bare at give op og smide min bærbar af h....... til..
Nu når ubuntu 10.04 er installeret og jeg igen lukker min bærbar, er der sket en smule forandring.
Når jeg lukker min bærbar ned, går den tilbage til login-skærmen.. Bærbaren er stadig tænd og vil ikke gå i standby..

Ikke nok med det, så har jeg fået endnu et problem..
Når nu jeg sidder med min bærbar i laderen og sys at jeg f.eks lige skal ud i haven og sidde med den, tager laderen ud og ups, skærmen fryser.. Jeg kan igen intet gøre..
Lige så snart laderen er ude og bærbaren kører på batteri, fryser skærm, mus, tastatur osv..
Intet hjælper.. Heller ikk hvis jeg igen sætter laderen i..
Nej, bærbaren skal genstartes før jeg igen kan bruge den..

Så nu tænker jeg lidt at der måske sidder et par kloge genier og bare vil have noget at lave til weekenden..

Håber virkelig at der er en løsning til dette, da jeg er meget afhængig af den..
Obs, dette skal lige siges at jeg ikke har haft nogle som helst problemer med bærbaren da den kørte windows vista..
Takker på forhånd..