Kan man installere 11.04. med wubi-installer, kan man installere 11.04. på en usb-pen og køre det herfra, kan man installere 11.04. ved siden af 10.10 og W7 og kan man så se mapperne fra 11.04. som ligger i 10.10? ok mange men relevante spørgsmål
sådan
Senest rettet af Kurt Christensen 3. maj 2011, 19:51, rettet i alt 1 gang.
Nej: wubi = windows ubuntu installer Men sætter du en installations-cd i dit drev, så får du forskellige valgmuligheder for installation, bl.a. installation ved siden af den eksisterende ubuntu. En anden mulighed er at forsøgskøre den nye Ubuntu (eller andre styresystener) i en virtualbox som du installerer i din fungerende Ubuntu.
"Von guten Mächten wunderbar geborgen erwarten wir getrost was kommen mag. Gott ist mit uns am Abend und am Morgen Und ganz gewiss an jedem neuen Tag" (Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
How to be me skrev:øøøø er der en Wubi-installer til når man er på Ubuntu og vil have en Ubuntu mere?
Nej, Wubi er at installere Ubuntu som .exe fil inde fra Windows, som et hvert andet Windowsprogram.
Jeg vil kun anbefale Wubi hvis det er for at "se hvad Ubuntu er", for Ubuntu kører meget bedre hvis det er installeret på sin egen partition, og et crash i Windows vil også ramme en Wubiinstall.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
tror jeg vil download 11.04 på en cd så nu har jeg jo installeret min Ubuntu fra windows med Wubi-installer så bliver jeg lidt nervøs når i skriver den er i fare, er det ikke kun når man kører den der prøveversion?
Jeg vil personligt kun anbefale Wubi til at se hvad Ubuntu går ud på, vi har desuden set en del eksempler på at drivere ikke virker i Wubi, men virkede perfekt på en normal install, så der er flere grunde til det.
øø jeg har så lavet det til en dualboot fra en wubi-installerversion, og det hele kører fint man får jo muligheden for at starte op som prøve eller som indstall og på et tidspunkt valgte jeg install
Ved en Wubiinstall vil du også have en bootmenu hvor du kan vælge imellem Windows og Ubuntu, der er ikke ret meget forskel på denne og Ubuntu's Grub2 .
Men en Wubiinstall er stadigt at Ubuntu kører på Windows filsystemet, også selv om det virker som en "rigtig" dualboot ved opstart.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Undskyld jeg blander mig, men også ved en wubi installation har man på et tidspunkt trykket install.
Så er du i tvivl om det er det ene eller andet kan du i ubuntu gå i Steder/hjemmemappe/filsystem og hvis du der har en mappe der hedder "host" (vært) er det en wubi installation.
Stra skrev:Undskyld jeg blander mig, men også ved en wubi installation har man på et tidspunkt trykket install.
Så er du i tvivl om det er det ene eller andet kan du i ubuntu gå i Steder/hjemmemappe/filsystem og hvis du der har en mappe der hedder "host" (vært) er det en wubi installation.
I windows vil du have en mappe der hedder Ubuntu.
stra
under filsystem har jeg ingen mappe der hedder host, men på 160 GB filsystem er der en mappe der hedder ubuntu måske jeg har Ubuntu 10.10 to steder?
man kan godt blive lidt forvirret med alle de muligheder hvorfor starter curseren ikke i boksen når man trykker besvar? det er lidt irriterende man starter med at skrive for så bare at opdage man intet skriver