Der er meget jeg ikke forstår, og hvorfor det skal være så kompliceret at flytte nogen filer mellem 2 Ubuntu-maskiner, hører til til den gruppe.
Ubuntu er et fantastisk styresystem, jeg har anbefalet det til alle, det meste kører bare som det skal, alt går hurtigt, alt er gratis, og der er fantastisk hjælp at hente i dette forum - tak.
Tidligere kunne jeg flytte mellem min gamle XP maskine og til Ubuntu, mellem mine Ubuntu maskiner osv..Efter jeg har lavet en cleaninstall af 10.10 , må jeg sidde med et usb stik og flytte frem og tilbage. Det kan da ikke være Ubuntu, det
må være noget andet.
Det du foreslå, har jeg været igennem, jeg har både Sambo og NFS på maskinen, men der er ikke hul. Jeg har arbejdet med problemet i flere dage nu, og er lige ved at blive irriteret
Maskinerne er i øjeblikket forbundet med kabel til min router, de går stadig på internettet absolut fejlfrit , jeg er bange for det er et eller andet pinligt simpelt jeg gør forkert.Jeg vil nu prøve at forbinde maskinerne med et cross-over kabel direkte for at se om det har nogen effekt.
Jeg vil lige nævne igen at jeg
ikke kan pinge noget på min stationære pc som indeholder 2 netværkskort til kabel og et wifi