jemp10 skrev:Hej
Jeg er vildt imponeret over jeres viden
For mit vedkommende er der nu en årsag til det - hvis du kigger i min profil her på forum vil du opdage at der står at jeg er IT ingeniør.
jemp10 skrev:(Jeg har lige været fraværende i en periode - beklager.)
Nu har jeg efterhånden prøvet at starte pc´en op med Lubuntu disken i skuffen mange gange, men jeg kan ikke få den til at installere. Det går ok så længe jeg blot kører fra skiven, men det hele går i stå når jeg ber den om at installere.
Er der nogen som har en idé til hvad der går galt??
Når jeg har fået den til at køre, vil jeg meget gerne tage stilling til tilbuddet om mere hardware.

Det her har jeg læst et sted på lubuntus website:
1)
Der er en fejl i installationen, hvis man bruger USB,, der gør at installationsprogrammet ikke kan starte. (spørg mig ikke hvorfor)
2)
(Hvis du starter fra en CD-ROM)
Et sted i installation ser det ud til at installationen går i stå, men det er gør den ikke - på en maskine med lave specifikationer er den bare meget langsom.
Sæt en 15-20 minutters tid af til at lade computeren tygge sig igennem det punkt i installation, hvor det ser ud til at den går i stå.
Hvis den slet ikke kan starte installationen har maskinen sandsynligvis for lidt RAM.
Absolut minimum RAM er 128 MB, og med grafisk installer er minimum 160 MB.
Husk at dit grafikkkort kan æde lidt RAM til grafikken, så det tæller muligvis ikke hvis du ved at du har 128 MB RAM i maskinen.
Du kan muligvis godt installere Lubuntu alligevel, du skal så bare brænde en ny Lubuntu CD, hvor du ligger en mini version af lubuntu ind.
Den har ikke smart grafik, og det er heller ikke alternate udgaven, men en meget skrabet udgave der kræver at du er på et kablet netværk, imens den henter pakker og installerer dem.
Engelsk guide til lubuntu mini.iso installation:
https://wiki.ubuntu.com/Lubuntu/DocumentationHelp/MinimalInstallmini.iso fylder kun 13 MB
/Lars