Før har jeg kørt Ubuntu i en VB, og leget med det der og er ved at være klar til det store skift.
Og her har jeg så forsøgt at sætte mig ind i tingene, så jeg undgår "begynder fejl".
Og allerede fra starten har jeg fået med at "Ubuntu(Linux) != Windows, lev med det og lær at bruge det."
Men jo mere jeg læser og arbejder med det, jo mere mister jeg motivationen.

Jeg har erfaret at for hver gang jeg vil gøre mere end at starte et program eller skrive et dokument, så skal der skrives kode.
Sikkerhed er godt, det er ganske vist, men du kan have verdens bedste sikkerheds system, og det er ikke bedre end fornuften hos slutbrugeren, og det hovedårsagen til at jeg ikke har sat ild til mig selv ved brug at windåse.
Hvis jeg vil udføre nogle bare lidt mere advancerede ting end åbne/lukke programmer og dokumenter, så skal jeg skrive kode og allerbedst også lige benytte mig af "terminal".
Windows svar på "terminal" er CMD, er jeg ganske erfaren bruger af, men aldrig har jeg "hådskrvet" så meget siden 1998, som efter jeg begyndte at rode med Linux systemer, er det hvad man kalder "brugervenlighed"?
Jeg forsøger på ingen måde at "hakke" eller at nedgøre Ubuntu, men syndes at det til tider er frusterende at arbejde med.
Grunden til jeg ville skifte, var fordi at jeg i min hverdag ofte bare sidder på skype, skriver via div. IM klienter, roder lidt Python, tjekker min mail, klippe klistre et par billeder, lytter noget musik og surfter det store internet. Hvilket Ubuntu klare uden problemer.
Og jeg er blevet mere og mere irreteret på W7 da jeg kan lave en kop kaffe på den tid det tager at starte op, trods det at min hardware ikke fejler noget.
Me jeg vil stadig gerne have en W7 liggende, da de fleste spil køre bedre under Win. og de overclock validation tools jeg bruger også alle er skrevet til win.
Og det er kun den halve historie, der er stadig nogle ting der undre og genere mig, men resten kan jeg nok finde en løsning på ved at læse og hygge mig lidt mere med terminal.
Gør jeg det svære end det er, eller er det bare sådan at ubuntu ikke passer til mig?