Jo, vi kan godt sige kl. ca. 19. Det er godt nok medens jeg spiser (sikkert), så der bliver lidt gåen og kommen. Men da jeg spiser alene i aften kan jeg godt logge på IRC.
Det ser ud til at nogle windows-brugere også oplever mærkelige ting med headphones out på HP dv7: http://ca.answers.yahoo.com/question/in ... 448AAjveZ2 Måske er den udgang bare generelt lidt quirky (uortodoks, eller hvad det hedder).
Ville bare lige give en update. Det ser ud til at det er hardwaren i computeren der gør, mine jack stik ikke virker. Forstår så bare ikke hvorfor de virker i Windows?
Men her den anden dag,var jeg lige i Fona, for at købe et Usb head sæt, med microfon, da jeg, og nogle venner spiller Call Of Duty på PS3'ern. Så tænkte jeg på, om jeg kunne få den til at virke, i Ubuntu, og den kører fint. Dog har den et "kontrol panel" hvor man kan skrue op og ned, og det får Ubuntu til at gå helt i selvsving. Så slukker lyden, og tænder konstant, og stopper ikke medmindre jeg genstarter.
Dog er det virkelig latterligt at have 2 head sæt med, bare fordi mine jack stik ikke virker. For jeg bruger et andet til min Ipod. Samt, det jeg købte gik jeg kun efter mic, så lyden kan let høres af andre. Dermed dumt i et tog.
Så står jeg bare med et headsæt som ikke kan bruges. Kan man ikke findes det på en anden måde? Jeg har jo nu et head sæt, med mic til min PS3. Kan man ikke få en smart dims, som gør jack til usb?
Der kommer ikke analog lyd ud af USB-porten, så umiddelbart er svaret nej. Du kan dog købe fikse små lydkort som du kan sætte i usb-porten og som har jack udgange. http://www.edbpriser.dk/Search/Products ... ictaxonomy:^Hardware|2/Lydkort|28$&s=price Dette løser måske slet ikke noget. Det ville kræve at du var sikker på at dette nye lydkort (headset) fungerer under linux og at det ikke opfører sig som det du har i maskinen i forvejen. Så det ville i hvert fald kræve en undersøgelse først. Det samme gælder i øvrigt for USB-headsets (som det jeg nævnte før). Det er også headsets med et lille lydkort indbygget. Så når du sætter sådan en filur i maskinen dukker den op som et lydkort og det kræver så at du sender lyden fra den app du vil bruge hertil. Derfor kræver det generelt lidt mere opsætning end et par jack-hovedtelefoner. Det headset jeg nævnte før havde dog den fordel at det giver mulighed for både at bruge det som "almindeligt headset" og som headset med det lille lydkort og usb-stik.
Lige i dit tilfælde ved jeg snart ikke hvad jeg skal råde dig til, da vi jo ikke helt er lykkes med at få din mic til at virke (var det ikke sådan?) gennem det indbyggede lydkort. Men der må være en vej. Jeg ville næsten foreslå at du gik på ubuntuforums.org (eller måske den internationale ubuntu-kanal) og forsøgte at få hjælp til at få din mic til at virke gennem dit interne lydkort. Det ville være det billigste og sikkert også det bedste i længden.
Men har været på Ubuntu kanalen, Helt umuligt at komme igennem til nogen. Men min microfon, som er indebygget i (Da det nu er en bærbar) virker. Ved dog ikke om min microfon jack output virker..
Det er altså også træls! Denne bærbar har også kun givet problemer. Den næste skal ikke være HP
Så du har en indbygget mikrofon der virker og et mikrofon-input (i form af et jack-stik) der ikke virker? Mikrofon jack output er der da vist ikke noget der hedder.
Og lyd ud virker i både hovedtelefon output jack og maskinens indbyggede højttalere. Eller rettere "det eneste" der IKKE virker er jack-stikket mikrofon input.
Hvad der IKKE virker, er mine jack porte. Dvs. jeg ikke kan sætte et head sæt i. Samt, man kan jo også sætte en ekstern mic i, den port har jeg ikke testet.