tuxx skrev:Modtog "mit" (i "" fordi de sendte mig et brugt "slidt" modem.. hmm

) i dag/går fredag, smed simkort i, satte det til Karmic og straks kunne jeg connecte!
Top nice.
Dog kunne jeg i første forsøg ikke surfe.. den manglede DNS-serverne virkede det som.. Jeg blev ikke helt klar over hvorfor, fordi i andet og tredie forsøg var der ikke noget galt. Dette indlæg er skrevet fra OiSTER mobil bredbånd via et E1550.
Prøvede for sjovs skyld E122'eren igen - ingen held

Der er en "milliard" modem's, mange ligner hinanden, alle afløses de på kryds og tværs - hvad er forskellen mon imellem dem?
Ville jeg, uden problemer, kunne købe et E1752 hos Telmore og bruge dette istedet hvis det var? (altså med OiSTER mobil net forståes....).
jep. 1550 virker ud af boksen. det er 1552 der ikke gør.
selve modem delen i mange af modemsne er de samme. men så er der ekstra features så som sd-kort læser, forskel på størelsen af den interne hukommelse.
nogle modems kan kun klare 3,2 mbit, nogle kan 5 mbit og nogle 7,2 mbit. de nyeste kan køre en ny standart som kan give helt op til 21 mbit.
jeg har rodet med ca 10-12 forskellige modems og har som sådan fået dem alle (som jeg har haft fysisk i hænderne) til at virke i ubuntu. generelt så kan jeg ikke mærke den store forskel på dem.
jeg har oplevet at der er nogle modems der understøtter mere eller mindre end andre (forbindelse til nettet med router i stedet for computer f.eks) men til normal brug der er de ca lige gode alle sammen
1752 virker IKKE ud af boksen men det har jeg et script til (bare søg på forum)
jeg mener at telia simlocker deres modems, så jeg ved ikke lige om det kan bruges med andre udbydere