Så er der købt ION platform.

Spørgsmål, som ikke kan besvares i andre hardware-fora, bør stilles her.
Jmose
Geografisk sted: Brejning

Så er der købt ION platform.

Indlæg af Jmose »

Hejsa!

Jeg har stort set hele året kigget langt efter de små ION bundkort, som integrere en kun 8W dual-core Atom CPU med et Nvidia 9400GT. Jeg har nu endelig fået anskaffet et eksemplar. Det blev et Zotac ION FE med blandt andet onboard Wi-Fi... 8)

Stumperne er lige komme hjem og jeg er igang med at lave en USB startnøgle, da jeg påtænker at undvære det optiske drev. (dette skyldes at jeg også har valgt et meget lille kabinet, så et evt optisk drev skal være samme slags som i bærbare)

Jeg installerer Ubuntu ext4 x64 9.10 (ja - Atom er x64 kompatibel.. :shock: )

Hvis nogen er interesseret i eksempelvis strømmåling eller andet som ikke er møjsommeligt at udføre, så giv lyd.
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Så er der købt ION platform.

Indlæg af lath »

Jmose skrev:Hejsa!

Jeg har stort set hele året kigget langt efter de små ION bundkort, som integrere en kun 8W dual-core Atom CPU med et Nvidia 9400GT. Jeg har nu endelig fået anskaffet et eksemplar. Det blev et Zotac ION FE med blandt andet onboard Wi-Fi... 8)

Stumperne er lige komme hjem og jeg er igang med at lave en USB startnøgle, da jeg påtænker at undvære det optiske drev. (dette skyldes at jeg også har valgt et meget lille kabinet, så et evt optisk drev skal være samme slags som i bærbare)

Jeg installerer Ubuntu ext4 x64 9.10 (ja - Atom er x64 kompatibel.. :shock: )

Hvis nogen er interesseret i eksempelvis strømmåling eller andet som ikke er møjsommeligt at udføre, så giv lyd.

Dem har jeg oxo i kikkerten (ION bundkort). Jeg er sikker på at jeg har set en med passiv køleplade = ingen blæser-støj :mrgreen: .

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
elkoger
Geografisk sted: Odense

Indlæg af elkoger »

Jmose skrev:Hvis nogen er interesseret i eksempelvis strømmåling eller andet som ikke er møjsommeligt at udføre, så giv lyd.

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvor meget strøm den bruger.
Herudover kunne jeg godt tænke mig at se hvad du ellers bruger af hardware og kabinet.
Mvh Simon
Brandt
Geografisk sted: Sønderborg

Indlæg af Brandt »

Jeg har tidligere lavet lidt målinger på mit ION setup (passiv kølet udgave):
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=12&t=7833&start=0&st=0&sk=t&sd=a&view=viewpoll

I dag bruger jeg systemet som server/mediecenter (Xbmc) med ftp adgang, samba filserver, cups printerserver. Der til kommer at jeg har installeret mpd (music player daemon) den optiske udgang på bundkortet er forbundet til mit anlæg i stuen og det hele styres via en firefox klient installeret på huset andre computer. Der er skrevet en klient til Iphone og Ipod touch som virker rigtig fint, men venter til android telefonerne har nået en kvalitet så de er hver at købe. Der er nemlig også lavet en klient til den.

/Henrik
Jmose
Geografisk sted: Brejning

Indlæg af Jmose »

elkoger skrev:
Jmose skrev:Hvis nogen er interesseret i eksempelvis strømmåling eller andet som ikke er møjsommeligt at udføre, så giv lyd.

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvor meget strøm den bruger.
Herudover kunne jeg godt tænke mig at se hvad du ellers bruger af hardware og kabinet.

Strømmålinger kommer...

Kabinet:
Aopen HS-S135B slim M-itx case med integreret PSU.
http://www.compumail.dk/vare-oversigt.p ... 926&type=0
Bundkort:
Zotac ION FE
http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?TeaserID=9752

Ram er 2 stænger Corsair Pc-6400 og HD er lige pt en Samsung F1 320 GB.

Håber det var svar nok??