Toshiba Satellite, høje, bankende lyde ??

Spørgsmål, som ikke kan besvares i andre hardware-fora, bør stilles her.
momsemor
Forfatter
IRC nickname: LinuxMor
Geografisk sted: Hadsten

Toshiba Satellite, høje, bankende lyde ??

Indlæg af momsemor »

Godaften...

Nu har jeg endelig fået "overtalt" svigersønnen til, at skifte til Ubuntu og hvad sker :cry: jo, installation gik fint og alt virkede. Ind med billeder, musik osv. no problemos 8) , men efter jeg lavede en brugerkonto til datteren og begyndte, at rode lidt rundt, for at undgå kodeord, så startede "dyret" med høje klik-lyde, der først gik væk da jeg slukkede. Desværre var lydene, der også efter genstart, nu på begge bruger-konti :( Jeg prøvede forskellige indstillinger i LYD, men intet hjalp :(

Nå, skidt jeg installerede da bare igen, denne gang med "alternativ" model og jeg troede alt var ok, men desværre efter jeg næsten var helt færdig med, at lægge alt ind, så skete det igen :evil: Kun svagt, men nok til, at den ikke skulle "sendes hjem".
Har været nødt til, at lægge XP ind igen, fordi han ikke kunne undvære Comp. længere, men får den igen, hvis der findes en løsning på "lydproblemet"

Jeg har søgt herinde, men ingen klager over høje klik-lyde.

Det er en: Toshiba Satellite A100-570 - Intel Celeron M - 1,4 GHz - 40 GB - 512 MB - ATI Radeon Xpress 200M - Toshiba Bass Enhanced Sound System

Det irriterer mig, nu hvor jeg sådan har rost Ubuntu og så kan jeg ikke få det til, at virke perfekt, når han endelig har sagt ja, til at prøve :twisted: , så håber I kan hjælpe :?
Senest rettet af momsemor 29. nov 2009, 22:16, rettet i alt 1 gang.
Vh. Jannie
Casper Hansen

Re: Toshiba Satellite, høje, bankende lyde ??

Indlæg af Casper Hansen »

momsemor skrev:Godaften...

Nu har jeg endelig fået "overtalt" svigersønnen til, at skifte til Ubuntu og hvad sker :cry: jo, installation gik fint og alt virkede. Ind med billeder, musik osv. no problemos 8) , men efter jeg lavede en brugerkonto til datteren og begyndte, at rode lidt rundt, for at undgå kodeord, så startede "dyret" med høje klik-lyde, der først gik væk da jeg slukkede. Desværre var lydene, der også efter genstart, nu på begge bruger-konti :( Jeg prøvede forskellige indstillinger i LYD, men intet hjalp :(

Nå, skidt jeg installerede da bare igen, denne gang med "alternativ" model og jeg troede alt var ok, men desværre efter jeg næsten var helt færdig med, at lægge alt ind, så skete det igen :evil: Kun svagt, men nok til, at den ikke skulle "sendes hjem".
Har været nødt til, at lægge XP ind igen, fordi han ikke kunne undvære Comp. længere, men får den igen, hvis der findes en løsning på "lydproblemet"

Jeg har søgt herinde, men ingen klager over høje klik-lyde.

Det er en: Toshiba Satellite A100-570 - Intel Celeron M - 1,4 GHz - 40 GB - 512 MB - ATI Radeon Xpress 200M - Toshiba Bass Enhanced Sound System

Det irriterer mig, nu hvor jeg sådan har rost Ubuntu og så kan jeg ikke få det til, at virke perfekt, når han endelig har sagt ja, til at prøve :twisted: , så håber I kan hjælpe :?

Jeg har selv rodet meget med en Satellite A100 med mange problemer. Evt. prøv at installere Alsa igen eller prøve 8.04 (virkede fint).
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
momsemor
Forfatter

Indlæg af momsemor »

Casper Hansen skrev:

Jeg har selv rodet meget med en Satellite A100 med mange problemer. Evt. prøv at installere Alsa igen eller prøve 8.04 (virkede fint).

Hej Casper...

Øv, det var da træls :( Nå, jeg prøver med 8.04, når den kommer på ferie igen.
Vh. Jannie
Casper Hansen

momsemor skrev:
Casper Hansen skrev:

Hej Casper...

Men prøvede du at installere Alsa igen?
Billede

momsemor
Forfatter

Indlæg af momsemor »

Casper Hansen skrev:
momsemor skrev:
Casper Hansen skrev:

Hej Casper...

Men prøvede du at installere Alsa igen?

Hej igen...

Nej, for han skulle have den med hjem, så jeg måtte installere XP igen, men i aften vil jeg foreslå, at han låner min AAO, så kan han da komme på nettet og jeg kan installere Ubuntu igen :)

Hvis jeg prøver med 9.04 igen og skal installere Alsa, er det så fra synaptic ?

Jeg vil helst have 9.04, da alt virkede, til jeg lavede en ekstra brugerkonto (hvad det så skulle have med kliklyde, at gøre :? )
Ellers må jeg prøve 8.04. Mon ikke det er bedst, at hente "den alternative" :?:
Vh. Jannie
Casper Hansen

momsemor skrev:Hvis jeg prøver med 9.04 igen og skal installere Alsa, er det så fra synaptic ?

Jeg vil helst have 9.04, da alt virkede, til jeg lavede en ekstra brugerkonto (hvad det så skulle have med kliklyde, at gøre :? )

Hm nej det skal kompileres, men det er ikke særlig svært. Har desværre ikke lige guiden på mig, hvordan gøres, men snakker lige med min kamerat. Tror han har linket liggende.
Billede

momsemor
Forfatter

Indlæg af momsemor »

Casper Hansen skrev:
momsemor skrev:Hvis jeg prøver med 9.04 igen og skal installere Alsa, er det så fra synaptic ?

Hm nej det skal kompileres, men det er ikke særlig svært. Har desværre ikke lige guiden på mig, hvordan gøres, men snakker lige med min kamerat. Tror han har linket liggende.

Godaften....

Nu har jeg fået svigersønnens comp. med hjem og installeret 9.04 igen, så det ville være dejligt med en guide til at "kompilere" :?: :?:
Vh. Jannie
Casper Hansen

momsemor skrev:Nu har jeg fået svigersønnens comp. med hjem og installeret 9.04 igen, så det ville være dejligt med en guide til at "kompilere" :?: :?:

http://ubuntuforums.org/showthread.php? ... +dv5+sound

Tag et kig her.
Billede

momsemor
Forfatter

Indlæg af momsemor »

Casper Hansen skrev:
momsemor skrev:Nu har jeg fået svigersønnens comp. med hjem og installeret 9.04 igen, så det ville være dejligt med en guide til at "kompilere" :?: :?:

http://ubuntuforums.org/showthread.php? ... +dv5+sound

Tag et kig her.

Tak for linket, desværre hjalp det ikke, der kom stadig mystiske klik-lyde :x

Jeg kan ikke helt finde ud af, hvad der tricker disse lyde. I eftermiddag stod den og spillede musik over en time, ingen problemer og til andre tider må jeg genstarte flere gange før den "holder k..."

I aften installerede jeg så 8.04 og hurra, ingen mislyd, men ak glæden var kort, for til gengæld kunne jeg hverken skrue ned eller slukke for lyden, kunne ikke få det trådløse til, at virke, den ville heller ikke læse mine CD/DVDer og der er sikkert mere, jeg ikke kan få til at funke (har bare ikke opdaget det endnu) ØV, ØV

Har brændt ved laveste hastighed og tjekket osv.... :?

Jeg tror det bedste resultat, jeg har opnået indtil nu er 9.04 alternative, men den skal "rettes" til lydmæssigt, så den ligner 8.04 :? Lyder det helt tosset :roll: Kan ikke lige gennemskue det "lyd-halløj" :shock:
Man må da håbe, det bliver bedre i morgen :) Gode råd modtages med glæde :D
Vh. Jannie
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

min eee 1000 laver det samme når den bliver muted. så prøv at se om ikke der er et sted hvor der er muted, eller om ikke du kan få den til at spille rigtigt ved at vælge andre instillinger i system>instillinger>lyd
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
momsemor
Forfatter

Indlæg af momsemor »

soundpartner skrev:min eee 1000 laver det samme når den bliver muted. så prøv at se om ikke der er et sted hvor der er muted, eller om ikke du kan få den til at spille rigtigt ved at vælge andre instillinger i system>instillinger>lyd

Hej soundpartner...

Jeg synes efterhånden, at jeg har prøvet alle indstillinger og nået frem til, at den bedste er den, der var efter clean-install (autodetect, autodetect, autodetect, ALSA-Advanced Linux Sound Architecture, Capture: HDA ATI SB-ALC861 Analog (PulseAudio Mixer)

I dag har jeg installeret alm. 9.04 (godt din hjemmeside er oppe igen, jeg har vist snart slidt den op :lol: ) og hvis jeg genstarter til Ubuntu's opstartsmelodi kommer, så virker lyden uden problemer. Desværre må jeg starte mange inden det lykkes :(

Hvor og hvor mange steder skal jeg kigge efter, om den er stillet på mute :?:
Vh. Jannie
momsemor
Forfatter

Indlæg af momsemor »

momsemor skrev:
soundpartner skrev:min eee 1000 laver det samme når den bliver muted. så prøv at se om ikke der er et sted hvor der er muted, eller om ikke du kan få den til at spille rigtigt ved at vælge andre instillinger i system>instillinger>lyd

Hej soundpartner...

Jeg synes efterhånden, at jeg har prøvet alle indstillinger og nået frem til, at den bedste er den, der var efter clean-install (autodetect, autodetect, autodetect, ALSA-Advanced Linux Sound Architecture, Capture: HDA ATI SB-ALC861 Analog (PulseAudio Mixer)

I dag har jeg installeret alm. 9.04 (godt din hjemmeside er oppe igen, jeg har vist snart slidt den op :lol: ) og hvis jeg genstarter til Ubuntu's opstartsmelodi kommer, så virker lyden uden problemer. Desværre må jeg starte mange inden det lykkes :(

Hvor og hvor mange steder skal jeg kigge efter, om den er stillet på mute :?:

Nu troede jeg lige, at lyden virkede nogenlunde (ca. 2 genstarter, før den ville), men efter den nye opdatering til 2.6.28-14-generic, ja så kan jeg slet ikke få lyd på :shock: , jo klik, knas og banke-lyde....

Har installeret igen, igen og lyden virker inden jeg henter opdateringerne, men der er jo en grund til de opdateringer....... så gode råd er dyre.... Nogen ideer :idea: :?:
Vh. Jannie
Finn Bjerke
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Indlæg af Finn Bjerke »

Se evt her:
viewtopic.php?f=15&t=8074

Hvad er det for en toshiba satelite forresten ? model nummer osv??
Kardemommeloven er en god ting.
momsemor
Forfatter

Indlæg af momsemor »

Finn Bjerke skrev:Se evt her:
viewtopic.php?f=15&t=8074

Hvad er det for en toshiba satelite forresten ? model nummer osv??

Hejsa....

Det er en Toshiba Satellite A100 (570)
Vh. Jannie
momsemor
Forfatter

Indlæg af momsemor »

Hej igen....

Efter jeg lavede en clean install med 9.10 løste problemet sig, så nu virker alt uden "mislyde" :D
Vh. Jannie