Et par gange i løbet af dagen (hver dag) begynder computeren at stå og arbejde rigtigt meget, som om den står og "tænker", og hver gang hænger alt på den, hvilket vil sige at jeg ikke engang kan flytte på f.eks. musemarkøren eller får nogen respons når jeg bruger tastaturet, og det står gerne på i 10-30 minuter af gangen, og ofte mister jeg tålmodigheden og slukker helt for maskinen og starter den igen hvorefter der gerne går flere timer før den er gal igen

Efter de 10-30 minuter kommer der atter liv i maskinen igen, men begynder forfra efter nogle timer.
Jeg ved ikke om det er en hardwarefejl eller om det er Ubuntu der står og arbejder med noget i det skjulte, for det lyder som om det er den harddisk hvor Ubuntu er installeret på, som der står og arbejder, og den harddisk var helt ny da jeg for et par måneder siden installerede Ubuntu.
Kan tilføje at det både sker når jeg sidder og laver noget og når jeg slet ikke er ved computeren.
Jeg har prøvet at kigge i systemloggen, men kan ikke finde noget som helst deri fra de tidsrum den begynder at hænge og til den kommer i live igen.
Håber der er nogen der kan fortælle mig om Ubuntu evt. står og laver noget i det skjulte, som jeg problemfrit kan slå fra