Canon er ikke just kendt for linuxvenlighed. Men hvis ikke det lykkes for dig, så er der en kommerciel løsning som virker. Jeg har selv en pixma 4000 som ikke på nogen mulig måde kunne bringes til at få en ordentlig opløsning med ubuntu - fungerede med fotokvalitet under windows. Løsningen var at anskaffe Turboprint fra http://www.turboprint.info/ - programmet er gratis i 30 dage så man kan se om det virker. Herefter kan det købes for ca 30 euro. Med min pixma 4000 har det givet høj fotokvalitet, god blækkontrol og alle de udskriftsindstillinger som man kan ønske sig.
"Von guten Mächten wunderbar geborgen erwarten wir getrost was kommen mag. Gott ist mit uns am Abend und am Morgen Und ganz gewiss an jedem neuen Tag" (Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
Jeg er i alt fald godt tilfreds med løsningen, selv om den kostede lidt penge, for det printerproblem var ved at angribe mit gode humør. Desværre har jeg ikke fået sikret mig en provisionsaftale.....
"Von guten Mächten wunderbar geborgen erwarten wir getrost was kommen mag. Gott ist mit uns am Abend und am Morgen Und ganz gewiss an jedem neuen Tag" (Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
Bare gas - en provisionsaftale er sådan noget sælgere har, så de får betaling i forhold til hvor mange varer de sælger. Og nej, det har jeg så ikke, men anbefaler gerne produktet alligevel. Jeg har ikke selv betalt andet og mere end de 30 euro, og det er ikke en afgift som bliver opkrævet flere gange, så det kan du tage helt roligt.
nå du gasser den fra morgen stunden frækkert jeg vil glædligt give 30 euro (250kr i runde tal) for noget som løser et træls problem jeg bruger min printer en del til foto så dpi skal være i top og det lader det til at jeg kan få ved dette software
Det har jeg ingen ide om - måske tilføjelse af nye printermodeller?
Darmann skrev:så var der gevinst så skal jeg bare se om det hjælper men tak for hjælpen stra
Prøvede du at indsætte den foreslåede tekst i dokumentet? Jeg må sige det skurer i mine øre, at skulle give penge til noget, fordi Canon ikke vil opføre sig ordentlig, og ved at betale for en løsning, får man dem nok ikke til det