Der er en fejl med openoffice, og så vidt jeg kan se er der lavet en opdatering til den i dag, som apt-get kan hente. Men, opdateringerne kan ikke "autentificeres", er det så sikkert at installere dem?
Det er openoffice 3 på kubuntu 8.10 x64.
Jeg er lidt fanatisk når det kommer til sikkerhed på mit netværk
Grunden til, at opdateringen ikke kan autentificeres er måske fordi du har tilføjet en ekstra softwarekilde. Går du fra, at du har det for at du kunne installere OOo 3.0.
Casper Hansen skrev:Grunden til, at opdateringen ikke kan autentificeres er måske fordi du har tilføjet en ekstra softwarekilde. Går du fra, at du har det for at du kunne installere OOo 3.0.
Helt korrekt, det er ikke en officielt ubuntu understøttet arkiv, men dette
http://ppa.launchpad.net/openoffice-pkgs/ubuntu
. Men da vi vælger at stole på det, er det ingen problem med manglende godkendelse.
Prøv at gå ind i Synaptic. Så søg på "openoffice.org-kde". Så klikker du en gang på den, så den er markeret. Så gå op i pakke og vælg "Tving version". Så burde du godt kunne vælge den nyeste.
Tak for tippet troels. Den seneste version i det repo, som oo3 kommer fra er tilsyneladende 1.3 eller lign, og den virker ikke endnu. Jeg venter bare til der kommer en, jeg kan godt klare mig med et lidt "grimmere" interface.
ryle skrev:Tak for tippet troels. Den seneste version i det repo, som oo3 kommer fra er tilsyneladende 1.3 eller lign, og den virker ikke endnu. Jeg venter bare til der kommer en, jeg kan godt klare mig med et lidt "grimmere" interface.