Jeg vil gerne slippe Microsoft helt, og en af de resterende opgaver er at finde et alternativ til Outlook og synkronisering til min Nokia 6021 mobiltelefon. Jeg synkroniserer kontakter og kalender. Jeg forventer at bruge Evolution i stedet for Outlook, men jeg kan ikke en erstatning for PC-Suite.
Har I en løsning
Mvh Søren
Senest rettet af soren 14. okt 2009, 23:24, rettet i alt 1 gang.
Ja jeg er også ligeglad med at overføre mails - men kontakter og ikke mindst kalender er vigtigt for mig. Jeg prøver at give wammu et forsøg, så ser jeg om jeg kan få det til at virke.
Men Wammu spørger efter navnet på min usb port hvor telefonen er sat til.. Jeg det kunne jeg så også godt lide at vide - hvordan finder jeg navnet på den??
Ubuntu finder ellers fint min telefon ligeså snart jeg sætter den til - den finder en sony ericsson og vil gerne overføre billeder, så de snakker da sammen.
bo@bo-laptop:~$ lsusb Bus 003 Device 002: ID 0fce:00ef Sony Ericsson Mobile Communications AB Bus 003 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub Bus 002 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub bo@bo-laptop:~$
Jeg har fundet ud af at synkronisere min sonyericsson c905 med evolution. Dog ikke mails, men kontakter og kalender osv virker.
Jeg bruger scheduleworld til at synkronisere telefonen med, og derfra syncevolution til at synkronisere evolution med scheduleworld. Hvis der er nogen der ønsker det vil jeg gerne uddybe nærmere. Men det er til at finde ud af.