Problem med hotmail -(ikke opgrad) -LØST efter opgr til 8.10

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Casper Hansen

Re: Problem med hotmail -(ikke opgrad)

Indlæg af Casper Hansen »

mchro skrev:
Scrat skrev:...Googles mailapplikation er Open Source (fremtidssikret)...

NEJ! Googles mail-applikation er IKKE Open Source.

Men det virker nu fortrineligt i Evolution :)
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
Scrat
Geografisk sted: Hvidovre

Indlæg af Scrat »

Casper Hansen skrev:Men det virker nu fortrineligt i Evolution :)

Nemlig ! :lol:
"This is Linux country. If you listen carefully, you can hear Windows reboot..."

Registered Linux user #133791 <|> http://counter.li.org
Registered Ubuntu user #24875 <|> http://ubuntucounter.geekosophical.net
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

hvm skrev:Ved at manuelt ændre useragent i about:config, can jeg springe "opgrader din browser"-siden over, men stadig ikke skrive mails.

Jeg prøver lige nu User Agent Switcher tilføjelsen, men med den kan jeg ikke engang navigere i min inbox (og heller ikke skrive mails).

For at lige pinde det ud:
Du skal snyde Hotmails server(e) til at tro at Firefox er en Internet Explorer!
Kun på den måde undgår du at Microsoft gør livet mere besværligt for dig:

Sådan gør du:
Start et nyt tomt faneblad (Ctrl+T).
Hos mig er der en "user agent switcher" i "Funktioner" menuen:
Klik på den, og vælg "Internet Explorer 7 (Windows Vista)".
Gå ind på hotmail.

P.S. Jeg har oxo en tilføjelse som hedder "User agent switcher", som du nok skal installere først: Besøg mozilla.org add-on site.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
hvm
Geografisk sted: København

Indlæg af hvm »

Jeg installerede User Agent Switcher igen, genstartede, åbnede et tomt faneblad og skiftede til Internet Explorer 7 - og kan ikke navigere i min inbox (kan ikke åbne mails/andre foldere, osv.), og heller ikke skrive mails.

Hvis jeg vælger Netscape eller Opera, kan jeg navigere, men stadig ikke skrive mails.
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

hvm skrev:Jeg installerede User Agent Switcher igen, genstartede, åbnede et tomt faneblad og skiftede til Internet Explorer 7 - og kan ikke navigere i min inbox (kan ikke åbne mails/andre foldere, osv.), og heller ikke skrive mails.

Hvis jeg vælger Netscape eller Opera, kan jeg navigere, men stadig ikke skrive mails.

Du bliver nok nødt til at gøre følgende:
  • Opret en gmail konto på https://mail.google.com/
  • I hotmail: Opret en automatisk videresend. Her skal du bruge din gmail-konto. Hvis din gmail_navn er: dit_navn er din gmail: mailto:dit_navn@gmail.com. Husk at bruge: automatisk sletning i Hotmail, ellers fyldes din hotmail konto op.
  • Modtag dine mail fra hotmail via Gmail via en brower (Firefox er udemærket), eller en email-klient via POP3, eller IMAP. (IMAP er bedst. Kig på https://mail.google.com for finde POP3 og IMAP opsætningen.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
hvm
Geografisk sted: København

Indlæg af hvm »

Problemet er ikke hverken at modtage eller læse mails i Hotmail - det kan jeg sagtens. Derfor vinder jeg ikke noget ved at videre-sende dem.

Jeg kan godt se, hvor det bærer hen: at jeg måske skal til at slippe min Hotmail konto. Det er jo heller ikke fordi jeg gennem tiden har været så ovenud imponeret med produktet - jeg indrømmer, at det mest er af nostalgiske grunde: Det var min første e--mail konto, fra 1999, *snøft* :)
minamanda

Indlæg af minamanda »

Skriv about:config i adressefeltet og søg efter general.useragent.vendor og skift den fra Ubuntu til Firefox og Windows Live Hotmail fungerer
pscthem

Indlæg af pscthem »

Jeg fik Hotmail til at virke igen, ved at ændre linjen i usr/lib/firefox-3.0.3/defaults/preferences/ubuntu-useragent.js fra
pref ("general.useragent.vendor", "Ubuntu"); til
pref ("general.useragent.vendor", "Firefox");

Så virker der også for de brugere som ikke er administratorer, hvilket var mit problem.