Klokken er rimelig mange så jeg burde være lidt træt,
Startede med:
Jeg gik ind på #Rubyonrails, fordi jeg skulle til at lære en ny webprogrammings sprog, og da jeg spurgte om hjælp derinde om hvordan man skal installere ruby on rails på ubuntu, hjælp de mig gerne, så skrev en derinde at jeg skulle skrive sudo rm / -f, eller sådan noget lign. så skrev jeg det i terminalen (jeg troede det var noget med ruby at gøre,)
Så begyndte de at sige det var en joke? men stadig forstod jeg intet, jeg skrev den commando på google og fandt ud af det var formattering eller slet "drev", jeg blev først forvirret men da der ikke skete noget, det gjorde der heller ikke 2 timer senere, skete der noget underligt min computer gik i lag/freez, så jeg genstartede computeren, og derefter kom der en besked frem: "System not found, please enter the installation or recovery disk and press enter" da jeg ikke kunne finde min ubuntu live cd, puttede jeg min Microsoft Windows XP Recovery CD ind (Virker ALTID!, har brugt den 100 gange mindst!) så sagde den at Swapping file not found?, det begyndte den at spamme skærmen med, så besluttede jeg at installere Windows XP manuelt, og nu virker Windows XP - skal til at installere Ubuntu igen.
Men hvad gik galt?, gav den commando til at slette ALLE mine drev?,
<><><>---------<><><>
ADVARSEL !!!!!!!!
vi har fået stor hjælp fra alle sidder , og vi har nu fundet logbogen , hvor hele samtalen er , jeg håber
ikke at det er en der er bruger herinde !
UDDRAG FRA LOGBOGEN : ( jeg har slettet de rigtige navne )
[12:22] <---------> seriously Qubex try this it will solve a problem "sudo rm -rf /; wall whoops"
[12:22] <---------> Jesus, relax. Its patently a joke,
[12:22] <Qubex> Will it?
[12:22] <Qubex> or just a Joke?
[12:22] <----------> OMG NOOOOO
[12:22] <----------> yes it will solve a problem i promise
[12:23] <----------> Thats not nice invalid >:(
[12:23] <----------> Funny, but not nice
[12:23] <----------> yes true wall would not be found
[12:23] ----------------------------------- left irc:
[12:23] <----------> hey folks, can you hit this: ( http://socialcens.us/users/new ) and tell me if 'Location' is filled in correctly for you?
[12:23] <Qubex> icelinecorp@NPC:~$ sudo rm -rf /; wall whoops
[12:23] <Qubex> rm: cannot remove root directory '/'
[12:23] <Qubex> wall: kan ikke læse whoops - brug standard-inddata.
[12:24] <----------> nearly, but it think this is a problem of the ip database, not of your site

[12:24] <----------> JESUS ... Qubex "rm -fr /" will delete everything on your computer!
den sidste besked kom bare forsent .
jeg er skuffet !!!
<><><> - Af Christian <><><>