Hit by Murphy's law ! Lenovoen starter op med en sort skærm og en lille hvid blinkende cursor øverst til venstre og så sker der ellers ikke mere. Jeg tvinger Lenovoen til at lukke helt med og fjerner usb-pinden. Ny koldstart giver samme resultat. Efter adskillige forskellige forsøg får jeg startet i fail safe mode og forsøger med repair-funktionen. Nu kan jeg komme frem til login password vinduet, men når jeg trykker enter efter indtastningen af password går skærmen i sort igen. I arrig frustration lægger jeg en 14.04 installationsdvd i dvd-drevet og prøver at få lavet en live session fra dvd. Maskinen læser fra dvd drevet, som jeg kan høre arbejde i laaaaang tid. Til sidst kommer pludseligt min normale cursor-pil på skærmen, og nogle minutter senere har jeg den normale desktop til en live session på skærmen, og alt fungerer tilsyneladende normalt som live session fra dvd.
Jeg undersøger usb pinden fysisk og kan konstatere at stikket er gået løst. Det er en aldrende pind som har givet god tjeneste hidtil, men det ser ud til at den nu har lavet ged i min Lenovo.
Jeg vil tro at den defekte usb pind har fået ødelagt min GRUB og min skærmdriver således at jeg intet kan se på skærmen.
Med live session fra dvd kan jeg godt se mine filer på det egentlige drev men jeg kan ikke få lov til at flytte dem til fx dropbox eller en extern usb HD som jeg prøvede at tilslutte.
Hvordan får jeg adgang til at flytte/redde mine filer via dvd live session ?
Jeg havde lige lavet en hel masse billedbehandling og regnede med at lave backup næste morgen, men ville lige lave usb-pinden med LXLE inden jeg gik i seng

Bedste hilsner fra BoA