Desktop: Gnome Flashback Compiz

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
hardy
Geografisk sted: Falster

Re: Skrivebordsmiljø Compiz

Indlæg af hardy »

AJenbo skrev:Det ser ud til at være enten Mate eller Gnome fallback du køre, jeg mener ikke på Gnome fallback fungere med Compiz så konklusionen må være at det er Mate skrivebordsmiljøet du køre.

Det er noget med at du skal tilføje et nyt panel og så tilføje "Window List" appleten til det, så vidt jeg husker fra Gnome 2 er det noget med at højer klikke på et eksisterede panel.

Som du kan se her fungere det dog ikke altid særlig godt, og var også en af grunden til at jeg var glad for at skifte fra Gnome 2 til Unity:
https://github.com/mate-desktop/mate-panel/issues/157

Ser ud til jeg skal opgive Compiz og gå tilbage, så et eller andet sted Christian skrev noget om at gå lukke x over til højre, det er nok det jeg savner mest, da min mus altid vil op i øverste højre hjørne for at lukke ned.......må bare lige finde vejledningen igen :-)
Kører på gl. Labtop og mini PC
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

Koden er her, men jeg ved ikke lige om det virker mere (jeg er lige i gang med at installere, så jeg kan ikke teste):

Du skal nok lige tjekke i Softwarecenter, om du har installeret "gconftool", før end at du prøver.

Flyt minimize,maximize,close til højre.

Kode: Vælg alt

gconftool-2 -s -t string /apps/metacity/general/button_layout ":maximize,minimize,close"

Kan genskabes med:

gconftool-2 -s -t string /apps/metacity/general/button_layout "close,minimize,maximize:"
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
hardy

Indlæg af hardy »

Christian.Arvai skrev:Koden er her, men jeg ved ikke lige om det virker mere (jeg er lige i gang med at installere, så jeg kan ikke teste):

Du skal nok lige tjekke i Softwarecenter, om du har installeret "gconftool", før end at du prøver.

gconftool-2 -s -t string /apps/metacity/general/button_layout ":maximize,minimize,close"

Kan genskabes med:

gconftool-2 -s -t string /apps/metacity/general/button_layout "close,minimize,maximize:"

Øv, det gjorde den så ikke :(
Brugeravatar
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

hardy skrev:

hardy@hardy-AMILO-Pi-3660:~$ apt-get install kubuntu-desktop
E: Kunne ikke åbne låsefilen /var/lib/dpkg/lock - open (13: Adgang nægtet)
E: Kunne ikke låse administrationsmappen (/var/lib/dpkg/), er du rod (root)?

Som den skriver så er du ikke root for du har ikke kørt kommandoen med sudo, apt-get skal altid køres via sudo da det at installere programmer ændre ved systemet:

sudo apt-get install kubuntu-desktop

hardy skrev:Ser ud til jeg skal opgive Compiz og gå tilbage

Igen, Compiz er IKKE et skrivebordsmiljø men 3D acceleration der til. Det du har brugt heder MATE og bygger på det gamle Gnome 2. Det kan køres med henholdsvis 2D acceleration via Metacity eller 3D acceleration via Compiz. I standard Ubuntu heder skrivebordsmiljøet Unity og kræver 3D acceleration da det udelukkende kan køres via Compiz. Så hvis du går tilbage vil du altså stadig bruger Compiz.
hardy skrev:Øv, det gjorde den så ikke :(

Det ser ikke ud til at være muligt at flytte dem i 14.04, jeg syndes nu man vender sig til det rimelig hurtig.
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/unity-tweak-tool/+bug/1310056
hardy

Indlæg af hardy »

Claus Henriksen skrev:Du skal bare installere kubuntu-desktop: apt-get install kubuntu-desktop
Så logger du ud og ind igen hvor du vælger kde plasma desktop ifbm login.
Det fungerer faktisk udemærket med flere desktop miljøer installeret side om side. Du kan som regel bruge de samme programmer under alle desktops.

Jammen jammen, det er jo en helt ny verden, fik den installeret via http://ubuntuhandbook.org/index.php/2014/06/install-kde-4-13-2-ubuntu-1404/
Ser meget spændende ud, men giver vist også lidt udfordringer, så jeg kommer nok igen :-)
Claus Henriksen
Forfatter
Geografisk sted: Christianshavn

Indlæg af Claus Henriksen »

hardy skrev:
Claus Henriksen skrev:Du skal bare installere kubuntu-desktop: apt-get install kubuntu-desktop
Så logger du ud og ind igen hvor du vælger kde plasma desktop ifbm login.
Det fungerer faktisk udemærket med flere desktop miljøer installeret side om side. Du kan som regel bruge de samme programmer under alle desktops.

Jammen jammen, det er jo en helt ny verden, fik den installeret via http://ubuntuhandbook.org/index.php/2014/06/install-kde-4-13-2-ubuntu-1404/
Ser meget spændende ud, men giver vist også lidt udfordringer, så jeg kommer nok igen :-)

Uh ha - der var du alt alt for utålmodig. Den fejl du havde med lock filen var som AJenbo siger, at du skal bruge sudo foran apt-get kommandoer. Beklager jeg ikke skrev sudo.
Nu har du ikke den officielle KDE version og det er ikke anbefalelsesværdigt. Jeg ville afinstallere, slette ppa repository og geninstallere med sudo apt-get.
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12
hardy

Indlæg af hardy »

Christian.Arvai skrev:Koden er her, men jeg ved ikke lige om det virker mere (jeg er lige i gang med at installere, så jeg kan ikke teste):

Kan genskabes med:

Nu har gravet lidt i det og i.flg. http://askubuntu.com/questions/174292/how-can-i-move-all-the-window-controls-to-the-right-or-left kan det ikke gøres i Ubuntu 14.04, med mindre man går over i "Gnome Flashback session ".

Inden jeg nu installerer den igen, vil jeg høre om hvad ulemperne ved, at bruge Gnome Flashback session. kan være?
Brugeravatar
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Det er ikke den mest avancerede bruger flade med det store fokus, men hvis den lever op til dine krav er det jo det rigtige valg for dig.
hardy

Re: Desktop: Gnome Flashback Compiz

Indlæg af hardy »

Nu har jeg gjort det og har fået mit "close", "minimize" og "maximize" i øverste højre hjørne :D

Nu vil jeg jo bare gerne have "bund" panelet over i venstre side af skærmen. Har googlet temmelig meget nu og jeg syntes det ser ud til, at det burde være nemt, men jeg kan ikke nå i mål. Såvidt jeg kan se, burde det kunne lade sig gøre v.h.a. gconftool, men jeg kan ikke finde de menupunkter der henvises til. Har kigget en del på http://askubuntu.com/questions/24746/how-to-move-both-panels-to-the-bottom-in-gnome
Senest rettet af hardy 23. okt 2014, 10:27, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Jeg er rimelig sikker på det omhandler Gnome 3 Shell og ikke Gnome Fallback
hardy

Indlæg af hardy »

AJenbo skrev:Jeg er rimelig sikker på det omhandler Gnome 3 Shell og ikke Gnome Fallback

Når man bare ved, hvad man har med, at gøre og ved, hvad det hedder, kan meget lade sig gør :D

Tak for hjælpen :!: ;)

Løst ved at følge http://askubuntu.com/questions/69576/how-to-customize-the-gnome-classic-panel