Jeg er lidt i tvivl om hvor jeg skal smide denne, så det bliver her..
Det har jo noget at gøre med installation, men vedrører jo så også noget helt andet..
Men som emnet beskriver, så forsøger jeg at installere Ubuntu på en VMware Workstation virtuel PC..
Jeg skal bruge dette for at slippe for at finde plads til en fysisk computer, for at kunne teste og rode med harddiske..
Pt. har jeg et image af en bærbar der skal formateres og bruges til noget andet, men senere kunne gendannes..
Men får følgende fejlmeddelse ved 12.04 og 13.04 Desktop: (Se vedhæftet billede)
Når jeg forsøger at installere 12.04 og 13.04 Server, vælger sprog og så <Install Ubuntu Server>, så flytter skærmbilledet sig og den "fryser"..
- Det gælder både 32 og 64 bit!
Men det fungerer perfekt med Ubuntu 10.04 Server?
Jeg bruger VMware Workstation 7.0.0 build-203739 på Windows 7 Ultimate 64-bit 6.1.7601, SP1
## UPDATE (15:14):
Jeg glemte da vidst lige at vedhæfte det billede! :D
Ubuntu på VMware Wokrstation 7..
Ubuntu på VMware Wokrstation 7..
- Vedhæftede filer
-
- Ubuntu 12.04-2013-09-16-12-04-04.png (14.37 KiB) Vist 272 gange
Re: Ubuntu på VMware Wokrstation 7..
Ca. 50 personer med samme problem, uden at nogen kender til en løsning eller årsag? (o;
-
- Geografisk sted: Fredericia
Brug virtualbox hvis det er så vigtigt.
Den fungerer fint her hos mig (dog på en ubuntu 12.04 installation).
Den fungerer fint her hos mig (dog på en ubuntu 12.04 installation).
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html
Kører LTS udgaverne.
"It's always easy if you know how to do it."
Kører LTS udgaverne.
"It's always easy if you know how to do it."
Jeg havde ikke lige tænkt over andre løsninger/programmer..
Men jeg takker mange gange og vil kigge på det når jeg kommer hjem fra arbejde om en halv times tid.. (:
Men jeg takker mange gange og vil kigge på det når jeg kommer hjem fra arbejde om en halv times tid.. (:
thj01,
MANGE TAK FOR TIPPET!! (:
Det fungerer perfekt og kører SUPER med Ubuntu 13.04 Desktop (32bit)
Det kører endda langt hurtigere og mere flydende end når jeg installerer det direkte på maskinen.. :P
Jeg afinstallerer VMware med det samme og vil aldrig se det igen..
Det her er langt nemmere og lige til plus at det ikke fylder og kræver nær så meget..
## Update:
Okay... Det løste da problemet med at kunne køre nyere versioner af Ubuntu..
Men hold da kæft noget lort, for at være helt ærlig, da det har tyyydelige problemer med at holde styr på sine VDI'er!
Får konstant fejlmeddelser om at virtuelle harddiske allerede eksisterer, selvom de er HELT slettet fra harddisken..
Og når jeg forsøger at klone en maskine, kan jeg derfor ikke lave en fuld klon, da den mener at harddisken med det nye navn, allerede findes..
Udover det, et knald godt program, men virker bare ikke så stabilt..
Så holder man sit forbrug simpelt, er det langt bedre end VMware! (:
Men jeg har hermed slettet det!
Så er åben for andre og bedre bud.. (:
MANGE TAK FOR TIPPET!! (:
Det fungerer perfekt og kører SUPER med Ubuntu 13.04 Desktop (32bit)
Det kører endda langt hurtigere og mere flydende end når jeg installerer det direkte på maskinen.. :P
Jeg afinstallerer VMware med det samme og vil aldrig se det igen..
Det her er langt nemmere og lige til plus at det ikke fylder og kræver nær så meget..
## Update:
Okay... Det løste da problemet med at kunne køre nyere versioner af Ubuntu..
Men hold da kæft noget lort, for at være helt ærlig, da det har tyyydelige problemer med at holde styr på sine VDI'er!
Får konstant fejlmeddelser om at virtuelle harddiske allerede eksisterer, selvom de er HELT slettet fra harddisken..
Og når jeg forsøger at klone en maskine, kan jeg derfor ikke lave en fuld klon, da den mener at harddisken med det nye navn, allerede findes..
Udover det, et knald godt program, men virker bare ikke så stabilt..
Så holder man sit forbrug simpelt, er det langt bedre end VMware! (:
Men jeg har hermed slettet det!
Så er åben for andre og bedre bud.. (: