Nu bliver jeg da forvirret. Du kan se min her http://paste.ubuntu.com/6067627/ hvor at der indgår ordet "ubuntu" i kildeangivelserne. Kan du ikke give mig hele indholdet af den fil?
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Hej det var bestemt ikke min mening, jeg har forsøgt at følge dette "Filsystem/etc/apt/sources.list" og kommer frem til et dokument/fil som indeholder følgende
Ja og nej. Det ser ud til at du har fundet det præcist frem, men filen indeholder bare meget mindre end jeg regnede med, da jeg sammenligner den med min egen liste.
Det skulle gerne opdatere systemet, men da der jo er en fejl i kilderne, burde der komme en ret præcis beskrivelse af problemet (det er ofte mere beskrivende end den grafiske metode). Hvis at der kommer fejl, kan du lige smide dem herind.
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Kommandoen åbner den pågældende fil, men giver også følgende melding i terminalen
error: line 6787: 0 is wrong flag id error: line 10034: 0 is wrong flag id error: line 10034: 0 is wrong flag id error: line 11351: 0 is wrong flag id error: line 11351: 0 is wrong flag id error: line 11849: 0 is wrong flag id error: line 11849: 0 is wrong flag id error: line 15609: 0 is wrong flag id error: line 15609: 0 is wrong flag id error: line 19814: 0 is wrong flag id error: line 23363: 0 is wrong flag id error: line 23363: 0 is wrong flag id error: line 26005: 0 is wrong flag id error: line 26005: 0 is wrong flag id error: line 26846: 0 is wrong flag id error: line 26846: 0 is wrong flag id error: line 28718:
Det er kun et uddrag listen er lang.
Jeg fjernede linje 5 og gemte ændringerne. Derefter kørte jeg så "sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade" som gav den samme fejlmelding igen
E: Ugyldig linje 5 i kildelisten /etc/apt/sources.list (tolkning af dist) E: Listen med kilder kunne ikke læses.
Kan du lige sende (vedhæft det i indlægget) et screenshot af Opdateringshåndtering>Opsætning>Anden software ? Jeg er specielt interesseret i de øverste linjer med "canonical.com".
Hej igen, Jeg har forsøgt at uploade skærmbilledet som en fil. Ellers må du lige fortælle mig hvordan jeg får sat et billede ind. Jeg ville lige vente med at skulle finde en host oprette en URL for at få det uploadet.