TitanusEramius skrev:Mozilla syntes jo åbenbart at Firefox' versionsnummer er meget vigtigt, så for at nå Chrome (version 16) og Internet Explore (version 9), har de udgivet hver minor realese som en selvstændig version. Det er ikke kun i den her sammenhæng det har givet problemer, nogle plugins har fx også været ramt af den hurtige stigning i versionsnumrene.
jeg er ikke inde i hvad der bliver ændret i versionerne, men nye versioner burde efter min mening ikke give problemer hvis "folk" gør deres arbejde godt nok og overholder spillereglerne.
Sagt på en anden måde:
Hvis browseren (og plug-in) overholder standarderne, og NemID overholder (samme) standarder burde en ny version (browser eller NemID-applet) ikke give problemer, heller ikke hvis der kommer nye funktioner. Jeg vil mene at problemerne opstår hvis en/begge parter undlader at overholde standarderne, enten bevidst eller på grund af en bug i produktet. Eller en gammel uopdaget bug pludselig bliver synlig på grund af en ændring i produktet.
Når nye versioner kommer som skidt fra en spædkalv kan man godt frygte at testfasen bliver afkortet for meget og der smutter lidt flere fejl med ud. Dermed ikke sagt at jeg ubetinget giver Firefox skylden for dette problem da jeg ikke ved hvori problemet opstår - men kun har mærket virkningen.
Under alle omstændigheder synes jeg det er en træls situation når en stor browser og en ret vigtig ting som NemID ikke kan arbejde sammen. Måske skulle man droppe dem begge to