Min bofælle havde en Acer Aspire One KAV10 liggende, som ikke ville boote i Windows, så jeg har påtaget mig opgaven at rense dens sjæl med lidt Linux goodness.
Problemer opstår dog her. Jeg har prøvet at installere Ubuntu, Mint, Fedora, openSUSE og endda KNOPPIX på denne lille nævenyttige ting, men alle distros hænger, crasher eller begynder at ignorere trackpad/keyboard input i løbet af både installationer og live sessions. Fejlmeldinger er altid forskellige, ikke bare på tværs af distros, men for hvert forsøg jeg laver.
Det eneste jeg har fået til at køre på den er GParted live i fejlsikret tilstand, hvor jeg oprettede swap partition og formaterede resten i ext4. Den lader kun til at lave ovennævnte lock-ups, hvis den skal præstere en videoopløsning på over 800x600. Det lader dog også til at hænge sammen med hver gang indikatorlyset for wifi eller 3G blinker. De kan ikke slås fra i BIOS eller med en kontakt, og jeg har prøvet at starte med et tilsluttet LAN-kabel.
Ud fra hvad jeg forstår er denne computer, som så mange andre fra Acer, noget billigt bras, men jeg brænder virkelig for at køre Mint/Ubuntu på den. Er der nogen her som har lignende erfaringer?
På forhånd tak