Lucid Lynx a.k.a. Ubuntu 10.04 Alpha, Beta og RC

Bidrag til Projektet Ubuntu - her koordinerer vi noget af arbejdet.
tuxx
Indlæg: 476
Tilmeldt: 3. feb 2010, 09:42
IRC nickname: tuxx
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Lucid Lynx a.k.a. Ubuntu 10.04 Alpha, Beta og RC

Indlægaf tuxx » 9. apr 2010, 00:37

Det var rent tilfældigt jeg opdagede det med USB - den brokkede sig da jeg gik i indstillinger. Ellers bootede Windows fint i den.

Det skal nok komme :)

Men hoooooooooold da op hvor er jeg træt af at gwibber-service kører med 100% lige pludselig (sker ved hver boot efter noget tid) så jeg må 'killall gwibber-service'.

Ubuntu! Lyt... fix dette problem før I tænker yderligere i nye ikoner! Vi er mange der er berørt af det mere end om der lige kommer et nyt gdm-logo :-/
// Martin | RLU # 131406
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Desktop
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Laptop
Lubuntu 12.04 'Precise Pangolin' i386 @ Workbench Desktop
Debian 6 'Squeeze' x86-64 @ Server

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Lucid Lynx a.k.a. Ubuntu 10.04 Alpha, Beta og RC

Indlægaf zob » 9. apr 2010, 00:42

Nu vi er ved bugs. Kan du/I så synkronisere evolution kontakter med ubuntu-one. Eller er der stadig problemer med couch-db.

tuxx
Indlæg: 476
Tilmeldt: 3. feb 2010, 09:42
IRC nickname: tuxx
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Lucid Lynx a.k.a. Ubuntu 10.04 Alpha, Beta og RC

Indlægaf tuxx » 9. apr 2010, 14:16

Jeg har ikke sat Evolution op på min laptop så jeg må være svar skyldig.

Med dagens opdateringer var der bl.a. noget til gwibber-service og umiddelbart er problemet løst med den.

Så mangler de bare de småfejl i Empathy's plugin til MSN (telepathy-butterfly). Har postet en bug-report.
// Martin | RLU # 131406
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Desktop
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Laptop
Lubuntu 12.04 'Precise Pangolin' i386 @ Workbench Desktop
Debian 6 'Squeeze' x86-64 @ Server

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Lucid Lynx a.k.a. Ubuntu 10.04 Alpha, Beta og RC

Indlægaf zob » 10. apr 2010, 01:08

Det script lath nævner længere oppe i tråden er lige blevet forbedret (version 0.2). Nu med GUI.
Dvs. man kan køre det efter man har installeret 10.04 og vælge ekstra features til og fra ved at sætte/fjerne flueben. Det skal nok vise sig at blive meget anvendelig, når vi forhåbentligt får dynger af nye brugere om ganske kort tid.

Der er et par screenshots her:
http://www.webupd8.org/2010/04/ubuntu-1 ... pt-02.html

For mig er nogle af de gode rettelser at den ikke længere automatisk fjerner empathy og erstatter det med pidgin, eller ændrer indstillingerne for mplayer og totem til centraleuropæiske. Og man skal ikke længere ind og rette i scriptet for at undgå at den flytter maksimér/minimér knapperne til højre (det kan også bare vælges til og fra med flueben).

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Lucid Lynx a.k.a. Ubuntu 10.04 Alpha, Beta og RC

Indlægaf soundpartner » 10. apr 2010, 01:35

zob skrev:Det script lath nævner længere oppe i tråden er lige blevet forbedret (version 0.2). Nu med GUI.
Dvs. man kan køre det efter man har installeret 10.04 og vælge ekstra features til og fra ved at sætte/fjerne flueben. Det skal nok vise sig at blive meget anvendelig, når vi forhåbentligt får dynger af nye brugere om ganske kort tid.

Der er et par screenshots her:
http://www.webupd8.org/2010/04/ubuntu-1 ... pt-02.html

For mig er nogle af de gode rettelser at den ikke længere automatisk fjerner empathy og erstatter det med pidgin, eller ændrer indstillingerne for mplayer og totem til centraleuropæiske. Og man skal ikke længere ind og rette i scriptet for at undgå at den flytter maksimér/minimér knapperne til højre (det kan også bare vælges til og fra med flueben).

jeg har gang i et script på dansk, som er baseret på egne erfaringer, samt mit personlige installscript. Jeg har nu også set det her script igennem og har (tror jeg da) lært en smule af det. i hvert fald har jeg fået mod på at lave en grafisk brugerflade på mit eget script.
vi kan lige så godt henvise folk til et script der "passer ind" i hvordan vi plejer at gøre tingene her inde, og så selvfølgelig et script der snakker dansk
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Lucid Lynx a.k.a. Ubuntu 10.04 Alpha, Beta og RC

Indlægaf zob » 10. apr 2010, 09:29

Det lyder rigtig fedt. Du må sige til, hvis jeg skal teste eller noget.

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Lucid Lynx a.k.a. Ubuntu 10.04 Alpha, Beta og RC

Indlægaf Jimmyfj » 14. apr 2010, 00:26

SE det her er interessant: http://www.webupd8.org/2010/04/online-office-in-ubuntu-with-zoho.html

En helt ny og virkelig spændende udvikling fra udviklernes side. Web-Office-Pakken fra Zoho. Du får en tekstbehandler, regneark og præsentation. Og lader du dig registrere kan du tilmed få lagerplads hos Zoho. Installér pakken til Zoho på denne måde, forudsat, at du kører Ubuntu 10.04, eller nyere:

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install webservice-office-zoho


Jeg bruger selv Zoho til min blog, selv om det ikke er det store jeg får skrevet i den.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Lucid Lynx a.k.a. Ubuntu 10.04 Alpha, Beta og RC

Indlægaf AJenbo » 15. apr 2010, 01:03

zob skrev:Nu vi er ved bugs. Kan du/I så synkronisere evolution kontakter med ubuntu-one. Eller er der stadig problemer med couch-db.


Har heller ikke virket for mig.

Bindwood (firefox bogmærker) virker heller ikke, men der er vis lige kommet en patch der skulle fikse den.

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Lucid Lynx a.k.a. Ubuntu 10.04 Alpha, Beta og RC

Indlægaf Jimmyfj » 16. apr 2010, 11:49

Well folks - Det lakker mod enden med test-perioden for Lucid Lynx. Vi nærmer os med stormskridt den 29 april, og dermed Final Release af Ubuntu 10.04 LTS - Og sikke en udgivelse der venter folk verden over. Personligt er jeg meget stolt over, og rigtig glad for at have været en del af Beta-testing-team, og for at have været med til at sikre et godt resultat.

Jeg vil gerne takke alle, som har givet en hånd med i test-perioden, og især de af jer, som har taget skridtet fuldt og helt og indsendt alle de bug-repports I er stødt på.

Personligt hopper jeg videre til Maverick Meerkat, a.k.a. Ubuntu 10.10 med release i oktober 2010. Her, med Marks Ord:

http://www.markshuttleworth.com/archives/336

Og her et lidt om, hvad vi kan forvente at møde fra kattens side:

http://ubuntumaverickmeerkat.com/
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Lucid Lynx a.k.a. Ubuntu 10.04 Alpha, Beta og RC

Indlægaf Jarlen » 16. apr 2010, 12:42

Jimmyfj skrev:Personligt hopper jeg videre til Maverick Meerkat, a.k.a. Ubuntu 10.10 med release i oktober 2010. Her, med Marks Ord:

http://www.markshuttleworth.com/archives/336

Og her et lidt om, hvad vi kan forvente at møde fra kattens side:

http://ubuntumaverickmeerkat.com/


Jeg ved ikke hvor meget der er tilgængeligt udover Mark's announcement, men i kunne evt. allerede nu overveje at starte en ny tråd til Maverick hvor i begynder at samle data og diskutere releaset på samme måde som i har gjort med Lucid i denne tråd? :-)
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Lucid Lynx a.k.a. Ubuntu 10.04 Alpha, Beta og RC

Indlægaf AJenbo » 16. apr 2010, 17:25

Jimmyfj skrev:Well folks - Det lakker mod enden med test-perioden for Lucid Lynx. Vi nærmer os med stormskridt den 29 april, og dermed Final Release af Ubuntu 10.04 LTS - Og sikke en udgivelse der venter folk verden over. Personligt er jeg meget stolt over, og rigtig glad for at have været en del af Beta-testing-team, og for at have været med til at sikre et godt resultat.

Jeg vil gerne takke alle, som har givet en hånd med i test-perioden, og især de af jer, som har taget skridtet fuldt og helt og indsendt alle de bug-repports I er stødt på.


Det er også gået rigtig godt i oversætter lejren, tak til dem der har meldt om fejl de har fundet i oversættelsen og et stort takt til dem der har arbejdet på oversættelserne.

betteberg
Indlæg: 2
Tilmeldt: 16. apr 2010, 11:44

Re: Lucid Lynx a.k.a. Ubuntu 10.04 Alpha, Beta og RC

Indlægaf betteberg » 20. apr 2010, 21:58

Jeg er ny ud i beta testningens verden. Jeg har haft Lucid på computeren siden beta 1.

Jeg er nu stødt ind i problemer. Jeg har et Nvidia 7600 GT grafikkort. Jeg bruger nvidia driveren. Nærmere bestemt den anbefalede driver.
Men nu er det så problemerne kommer. Hver gang jeg tænder min computer, skal jeg ind og vælge visuelle effekter til normal før jeg kan se toppen af alle vinduer. Altså baren med luk, maksimer osv.

Er der nogen der kender en løsning på problemet? Der har jo været mange ting omkring Nvidia driveren, og jeg ved ikke om jeg har misset noget.

Jeg håber på hjælp. :)

Sig til, hvis i vil have et screenshot af situationen.

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Lucid Lynx a.k.a. Ubuntu 10.04 Alpha, Beta og RC

Indlægaf soundpartner » 20. apr 2010, 22:23

betteberg skrev:Jeg er ny ud i beta testningens verden. Jeg har haft Lucid på computeren siden beta 1.

Jeg er nu stødt ind i problemer. Jeg har et Nvidia 7600 GT grafikkort. Jeg bruger nvidia driveren. Nærmere bestemt den anbefalede driver.
Men nu er det så problemerne kommer. Hver gang jeg tænder min computer, skal jeg ind og vælge visuelle effekter til normal før jeg kan se toppen af alle vinduer. Altså baren med luk, maksimer osv.

Er der nogen der kender en løsning på problemet? Der har jo været mange ting omkring Nvidia driveren, og jeg ved ikke om jeg har misset noget.

Jeg håber på hjælp. :)

Sig til, hvis i vil have et screenshot af situationen.


det kunne tyde på at du har fået pillet lidt i compiz med nogle winduesdekorationer, men da dette er et desideret support-spørgsmål vil jeg foreslå dig at oprette en ny tråd med diit problem
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

betteberg
Indlæg: 2
Tilmeldt: 16. apr 2010, 11:44

Re: Lucid Lynx a.k.a. Ubuntu 10.04 Alpha, Beta og RC

Indlægaf betteberg » 21. apr 2010, 20:34

soundpartner skrev:
betteberg skrev:Jeg er ny ud i beta testningens verden. Jeg har haft Lucid på computeren siden beta 1.

Jeg er nu stødt ind i problemer. Jeg har et Nvidia 7600 GT grafikkort. Jeg bruger nvidia driveren. Nærmere bestemt den anbefalede driver.
Men nu er det så problemerne kommer. Hver gang jeg tænder min computer, skal jeg ind og vælge visuelle effekter til normal før jeg kan se toppen af alle vinduer. Altså baren med luk, maksimer osv.

Er der nogen der kender en løsning på problemet? Der har jo været mange ting omkring Nvidia driveren, og jeg ved ikke om jeg har misset noget.

Jeg håber på hjælp. :)

Sig til, hvis i vil have et screenshot af situationen.


det kunne tyde på at du har fået pillet lidt i compiz med nogle winduesdekorationer, men da dette er et desideret support-spørgsmål vil jeg foreslå dig at oprette en ny tråd med diit problem


Jeg har fået løst problemet nu. Jeg havde ikke pakken compiz installeret længere, så installerede den og nu spiller det igen. :)

tuxx
Indlæg: 476
Tilmeldt: 3. feb 2010, 09:42
IRC nickname: tuxx
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Lucid Lynx a.k.a. Ubuntu 10.04 Alpha, Beta og RC

Indlægaf tuxx » 21. apr 2010, 21:15

Hvor "sjovt".. det bøvlede jeg også med den anden dag... det var dog compiz-gnome jeg manglede. Det var efter en røvfuld updates - jeg har nok ikke været opmærksom på den var røget ud som en orphan.

Noget helt andet nogen måske kan svare på. Lad os bare tage de små sko på og fluekneppe svaret:

Hvis man har en Beta 2 installation og holder den opdateret vhja 'sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade', er der så nogen som helst forskel på den installation 1. maj (eksempel) end hvis jeg installede fra final-udgaven?

Sagt på en anden måde: Er der nogen som helst grund til at installere forfra med final eller er det nøjagtig samme system jeg sidder med i sidste ende? Vi ser her bort fra at man måske har noget man gerne vil have ryddet op i, i systemet.

Er der bare en eneste byte i systemet der stadig har beta skrevet på sig eller er alt som den man downloader efter 29.?
// Martin | RLU # 131406
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Desktop
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Laptop
Lubuntu 12.04 'Precise Pangolin' i386 @ Workbench Desktop
Debian 6 'Squeeze' x86-64 @ Server

Tilbage til "Projekt: Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster