Mistænkeliggørelse og forskelsbehandling i forum

Alt omkring ubuntudanmark.dk
Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Mistænkeliggørelse og forskelsbehandling i forum

Indlægaf Jimmyfj » 8. okt 2009, 00:42

Okay - Jeg lægger låg på min side her. Men afventer stadig Councils "dom" over ytringsfriheden.

Lad mig dog lige slå en ting fast med tolv-tommer-søm: CoC er ikke vedtaget af et enigt dansk Folketing, og er ikke ophøjet til lov i Danmark. Derfor har eitreach ikke ret i at CoC står over ytringsfriheden. Jeg er enig i CoC, men ikke i at man tager et indlæg ud af kontekst for at mele sin egen kage, og tilpasse egne argumenter. Til de nysgerrige kan jeg oplyse, at tråden jeg svare på er her: https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=3&t=8310

Mit indlæg er lagt ind som nummer tre, efter Warhawk og laoshi's indlæg. Så kan du selv bedømme sagen der fra.

Jeg vil lukke sagen her ved at undre mig en smule over, at vores øverste admin-gruppe vil tillade at man medvirker til eventuelle ulovligheder i CoC's hellige navn. Det er tankevækkende. Det bliver spændende at finde ud af hvad UCC siger om sagen. Endnu mere tankevækkende er det, at der, åbenbart også er tydelig forskel på hvem der kommer med hvilke mistanker.

Kom en kunde til mit private firma, som i det eksempel soundpartner kommer med, vil jeg helt og aldeles nægte at røre en sådan maskine, uden forvisning af gyldig kvittering. Loven er desværre også sådan, at man kan straffes for medvirken til ulovligheder, hvad enten man handler i god tro, eller ej.

Men lad nu roen falde på jer alle. UCC skal nok komme med et svar. Vær sikker på det.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

snigepige
Indlæg: 284
Tilmeldt: 3. aug 2008, 19:13
IRC nickname: Snigepige
Geografisk sted: Nykøbing Mors

Re: Mistænkeliggørelse og forskelsbehandling i forum

Indlægaf snigepige » 8. okt 2009, 00:48

@Jimmy - Præcis som i en butik siger vi heller ikke at du SKAL supporte ham - tværtimod. Man skal ikke supporte nogen man ikke har lyst til at supporte, men man skal heller ikke dømme folk uden vidende.

/me gentager sig selv
Mange hilsner Gry
---------------------------------------------------------------------------------------
http://jegharenmeningom.wordpress.com/
http://twitter.com/Snigepige


Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Mistænkeliggørelse og forskelsbehandling i forum

Indlægaf Jimmyfj » 8. okt 2009, 01:04

snigepige skrev:@Jimmy - Præcis som i en butik siger vi heller ikke at du SKAL supporte ham - tværtimod. Man skal ikke supporte nogen man ikke har lyst til at supporte, men man skal heller ikke dømme folk uden vidende.

/me gentager sig selv


Med de argumenter du kommer med vil jeg mene, at du bør henholde dig til fakta. Mit indlæg er taget ud af en kontekst, og det ved du godt. Inden jeg svare i det indlæg jeg linker til her over er der én, som har været ude og definere de ting, jeg får skudt i skoene. Flot arbejde, må jeg sige. Læser du original-tråden må du sidde tilbage med røde ører og skamme dig lidt. Det er nemlig ikke lige mig, som definerer indledningsvis, at vi ikke kender vedkommende, og ikke har det godt med det dilemma der stilles op, da den kode kan misbruges. Det er ikke mig, der kækt, og ret friskt, mener jeg, svare, at man jo kan henvende sig til den tidligere ejer for at få koden. Men, hva - Jeg har brede skuldre.

Hvad jeg derimod godt kan stå ved er, at jeg efterlyser en mere tydelig tilkendegivelse af, at vi ikke støtter den slags på forum, da det let kan medføre ulovligheder. At det så i et admin-hoved kan drejes til forskelsbehandling og andet guf for advokater er ikke mit ansvar. Det er vist temmelig tydeligt, at admin-gruppen skal lade være med at "dele" tråde efter forgodtbefindende, da det let kan gå helt galt.

At forums admin mener sig berettiget til at tilsidesætte loven om ytringsfrihed i fuld offentlighed siger intet om mig som bruger. Men det gør mig meget betænkelig ved at bruge forum fremover. I er admins, ikke lovgivere. Og sidst jeg så efter var CoC ikke vedtaget som lov af det danske folketing, og kan som sådan ikke stå over ytringsfriheden.

Og lad den så ligge der.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

snigepige
Indlæg: 284
Tilmeldt: 3. aug 2008, 19:13
IRC nickname: Snigepige
Geografisk sted: Nykøbing Mors

Re: Mistænkeliggørelse og forskelsbehandling i forum

Indlægaf snigepige » 8. okt 2009, 01:13

Jeg stopper for iaften, det her er jo gået helt i hårdknude for os alle desværre.

Iøvrigt kender jeg tråden, jeg var selv inde at poste som nr 4 eller 5 mener jeg. Det er ikke sikkert det gælder...
Mange hilsner Gry
---------------------------------------------------------------------------------------
http://jegharenmeningom.wordpress.com/
http://twitter.com/Snigepige


soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Mistænkeliggørelse og forskelsbehandling i forum

Indlægaf soundpartner » 8. okt 2009, 02:24

Uhhh nu er klokken mange og jeg burde sove, men på opfordring så kommer her et lille indspark i en helt anden retning.

Det er ikke nogen hemmelighed at jeg ikke er forums mest populære person, og lige præcis hr eitreach og jeg har haft vores uoverensstemmelser i fortiden hvor jeg var den store taber.
Nu er det så jimmy der føler sig uretfærdigt behandlet, og jeg ved at der er flere (da jeg ikke har talt med dem på forhånd vil jeg lade dem være anonyme) som ikke just er bedste venner med eitreach.

Det får mig (og andre åbenbart) til at tænke over flere ting:
  • hvem er det der kører dette forum? er det eitreach som han selv antyder tidligere i tråden, er det pihl, som har startet det i sin tid, er det et samlet dansk comunity, er det foreningen ubuntudanmark, eller er det en samling privatpersoner?
  • hvis det er comunityet, eller foreningen, hvem er det så der har udpeget selve administratoren, og redaktører for den sags skyld af forum, for vi mindes ikke at have været til, at have hørt om, eller at have set et referat fra det møde hvor disse ting er blevet diskuteret
  • som medlem af en forening kan man være med til at vælte en bestyrelse, som borger i danmark kan man i sidste ende være med til at tvinge et folketingsvalg igennem hvis man er tilpas utilfreds med folketinget osv, men hvad skal der til for at vælte forums ledelse? for som det pt ser ud så er forum (så vidt jeg ved) under foreningen, men det ser ud som om redaktører, admins osv er selvsuplerende og kører det som de vil uden at være underlagt de ellers så hellige søndags og onsdagsmøder
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Mistænkeliggørelse og forskelsbehandling i forum

Indlægaf Jimmyfj » 8. okt 2009, 05:18

Som officielt medlem af Foreningen Ubuntu Danmark, jeg har betalt mit kontingent, er jeg en af dem, som finder det påfaldende, at vore moderatorer og admins med et fremstår som en gruppe mini-diktatorer, og ikke, som det jo egentlig burde være, tjenende medlemmer af vores fælles community, i hvis interesse man skulle mene det var deres ansvar at arbejde. Spørgsmålet er så, om man tjener et fællesskabs interesser ved at tvinge sine egne meninger og holdninger ned over ørerne på sine "undersåtter".

Når jeg skal være ærlig, så er jeg ligeglad med hvor populær jeg er blandt div. moderatorer og admins. Det her er ikke en popularitets-konkurrence, men derimod et åbent, offentligt forum, med adgang for alle.

Jeg kan se på soundpartners indlæg, at jeg ikke er den eneste, som fornemmer at lugten i bageriet er blevet en anden efter Pihl trak sig. Og jeg skal med det samme lige indskyde, at min oplysning om, at jeg vil kontakte UCC ikke var nogen tom trussel. Jeg har sendt mail til dem, hvori jeg orienterer UCC om de problemer, som jeg føler er dukket op på forum. Og har fremhævet, at vores admin ikke mener, at ytringsfriheden gælder her på forum.

Som jeg tolker eitreachs ord, som jo står at læse i denne tråd, så har forum med et forandret sig til et diktatur, hvori det kun er hvad eitreach kan acceptere, som er acceptabelt. Tak for kaffe. Heldigvis har vi da den mulighed, at vi kan bryde ud og starte et eitreach-frit forum andet steds, men så langt håber jeg ikke det kommer.

Men jeg finder det dybt beklageligt, at vi på forum har en admin, som er parat til at dikterer andre en mening/holdning. Det er sådan noget, som får de dygtige af os, som er så sprogligt begavet at de/vi kan klare sig/os på engelsktalende forums i stedet for i det diktatur her.

Et eller andet sted kunne jeg, som soundpartner, tænke mig at finde ud af, hvém, der har bestemt admin-gruppen, hvornår og med hvilken autoritet. Kan den afsættes, admin-gruppen, så taler jeg for at vi finder nogle andre, mere neutrale til jobbet.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Re: Mistænkeliggørelse og forskelsbehandling i forum

Indlægaf Pihl » 8. okt 2009, 09:48

Jeg synes, der er en god pointe i, at nu hvor forummet er overdraget til foreningen, at styrelsen af forummet bliver taget op som et punkt på dagsordenen, så der findes en fast procedure.

MEN det har også været sagt, og det har været meningen hele tiden, at forummet fortsætter i den nuværende form, FREM TIL DET NYE WEBSITE OG NYE FORUM STÅR KLAR. Det varer vist ikke længe nu, kunne jeg forstå på Jarlen

Så når i kaster jer om med ord som diktatur og at vælte ledelsen og alt muligt andet, når i kører i femte gear, så tag lige med i tankerne, at der kommer ny struktur på det hele inden længe. Og så er jeg sikker på, at der bliver indført demokrati, efter i en årrække at have hørt under mit personligt ejet diktatur (muahaha ;) )

Jeg synes også, at i faste og erfarne brugere skylder at hjælpe Eitreach en lille smule. Det er ikke let at være site administrator. Den der tror det, ved ikke hvad det vil sige. Så arbejd nu lidt konstruktivt sammen og find en fælles linje.

Jeg ved at Eitreach selvfølgelig har snakket med hele redaktør-teamet for at finde en linje, men jeg ved også at hele teamet er åbne overfor argumenter og deslige. Men det kræver altså at man holder det nede i et normalt toneleje, så man kan høre hvad der bliver sagt i stedet for kun at se et skrigeri og viften med armene.

@Jimmy
Jeg synes faktisk, at du skal trække den klage til UCC tilbage.

Først og fremmest fordi "sagen" jo ikke engang har været behandlet internt i Ubuntu Danmark endnu. UCC hjælper med at løse sager, som LoCo teamsene ikke selv kan løse, men i dette tilfælde er vi jo ikke kommet så langt endnu, at den overhovedet er blevet rigtigt behandlet.

Hvis du føler dig uretfærdigt behandlet, eller du føler der er noget helt galt, så synes jeg dit andet skridt bør være at sende en mail til mailinglisten, hvor du forklarer problemet. Det er ikke officielt, før det har været på listen.

Men træk klagen tilbage først. Det danske loco team kommer til at se ud som nogle klovne, hvis UCC først kontakter Jarlskov (loco kontakt) og dernæst Søren (formand) omkring problemet, og at de ikke har hørt om det, endsige været inde i debatten. Og værst af alt så vil din klage i det tilfælde være nyttesløs, fordi UCC så opgiver den.

Men lad os nu få det løst internt, og lad nu være med at kører det op i højeste gear. Det er ikke et problem, som ikke kan løses, og der er jo heller ikke noget, som ikke kan ændres. Hvis man gør tingene på den rigtige måde...

Og så meld jer ind i kampen omkring det nye website og forum ;)

snigepige
Indlæg: 284
Tilmeldt: 3. aug 2008, 19:13
IRC nickname: Snigepige
Geografisk sted: Nykøbing Mors

Re: Mistænkeliggørelse og forskelsbehandling i forum

Indlægaf snigepige » 8. okt 2009, 12:52

Jeg synes det er en god idé at ledelsesformen bliver taget op når vi rammer vores nye forum. Jeg er glad for at være redaktør herinde, jeg blev det tilbudt uden selv at have indstillet mig efter at andre havde indstillet mig åbenbart. Men naturligvis synes jeg det er synd og skam hvis vores gruppe bliver set som en flok folk der magtliderlige sidder og prøver at ramme folk, for det er på ingen måder sådan det foregår. Ikke desto mindre er der intet mærkværdigt i at det er sådan staff-gruppen bliver opfattet ind imellem. Jeg tror aldrig jeg har været på et forum hvor det ikke ind imellem har poppet op.

Generelt i et forum der skal fungere optimalt er det vigtigt, som jeg vist før har nævnt, at gå efter bolden og ikke manden - det giver jo også straffe i sidste ende ude på banen ikke at gøre det. Ekstra vigtigt er det selvfølgelig at staff holder sig dette for øje. Det kan ind imellem løbe af sporet og så tror jeg det er vigtigt at sætte sig ned, trække vejret og lade det ligge indtil man kan se på det med friske øjne - ikke mindst sin egen part - og gå ind at sige 'ok, jeg gik over stregen, det erkender jeg og det var ikke iorden' hvis det er tilfældet. Man er nødt til at være åben overfor at sender/modtager's øjne ikke altid ser det samme, så hvad jeg kan have skrevet i bedste mening kan sagtens være opfattet helt anderledes. Det er det der er det, rent ud sagt, forbandede ved skreven kommunikation, vi mangler så meget af vores sprog; diktion, tonefald, kropssprog osv, så det kan nogen gange være umuligt for andre at tyde det vi prøver at sige.

I henhold til det vil jeg gerne melde mig på banen og sige at jeg beklager virkeligt meget hvis jeg har trådt nogen over tæerne i denne debat - Jimmy, du har ret; du var ikke alene om hvordan bemeldte tråd blev besvaret, hvis jeg nogen steder har antydet det, beklager jeg. Ligeledes beklager jeg hvis du har følt noget af hvad jeg har skrevet som et angreb på din person, det har det ikke været ment som; du er en stor del af supporten på dette forum og det er jeg sikker på vi alle er glade for.

Og hermed vil jeg gerne skære mine meninger ud i pap uden at drage nogen som helst ind i det, og ja, den har rykket sig lidt:

Jeg synes ikke at det er en god idé at føle man bør blåstemple brugere før man yder support. Man kan vælge ikke at yde support, men der bør ikke være en almindelig idé om hvem man supporter eller ikke.
Søger nogen support på at komme ind i et system de ikke har pw til bør det nævnes en enkelt gang overfor vedkommende at det supporter vi ikke på, da det kan misbruges. Insisterer brugeren på at spørge kan der herefter gentages samme besked eller ignoreres. Det er harmløst og ikke injurierende.
Ønsker en større gruppe herinde at finde en ny staff-gruppe bør det gøres, evt i forbindelse med lanceringen af det nye site.
Mange hilsner Gry
---------------------------------------------------------------------------------------
http://jegharenmeningom.wordpress.com/
http://twitter.com/Snigepige


sbc
Forfatter
Indlæg: 189
Tilmeldt: 1. maj 2007, 20:57
IRC nickname: sbc
Geografisk sted: Odense

Re: Mistænkeliggørelse og forskelsbehandling i forum

Indlægaf sbc » 8. okt 2009, 14:46

Hejsa alle

Lige til info så er sagen her - og forumet generelt - blevet bragt op på mail listen.

Førte mail fra Per kan ses her:
https://lists.ubuntu.com/archives/ubunt ... 01699.html

Det er måske lettere at få et overblik over tråden her:
https://lists.ubuntu.com/archives/ubunt ... hread.html



Mvh.
Søren

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Mistænkeliggørelse og forskelsbehandling i forum

Indlægaf Jimmyfj » 8. okt 2009, 15:57

Lad mig allerførst starte med at gentage snepiges fornemme eksempel og indlede med at undskylde, hvis jeg har trådt nogen over tæerne, hvilket jeg jo nok har.

Derefter vil jeg sige, at jeg har valgt at følge Pihls opfordring, og har skrevet dette, og sendt det, til UCC:

Greetings

I wrote you yesterday about some troubles in the Danish LoCo's forum regarding dictatorship from a few admins. In order to give the local council a chance to straighten things out I will request that UCC hold on for a while, while we try to sought things out among ourselves if possible.

If we are not able to thought things out in an orderly facion we will concact UCC about that matter. But we believe that we ought to give the local council the chance to talk to the admins in question.

I must inform UCC about the development of the matter while it has become clear to us that we are not talking about just one member being dissatisfied with the admin-groups dictatorship toward members. But we will get back to you on this matter if we are unable to find a usefull solution.

Regards

Jimmyfj


Jeg øver mig hver dag på at blive bedre til at kontrollere min egen vrede over andre menneskers handlinger. Men når jeg støder på en direkte ulovlighed bliver jeg vred, og føler mig tvunget til at påtale det. Forhåbentlig i et sobert sprog, da jeg ikke ønsker at støde nogen. Men når eitreach, som jo, mere end nogen bør foregå alle vi andre med et godt eksempel udtaler, at vi på forum ikke har ytringsfrihed qua vores CoC, så brænder jeg sammen.

Jeg er dybt involveret i politik, og som sådan skal man skrive under på, at man vil overholde Danmarks Riges Grundlov i alt man foretager sig politisk. Derfor "brændte jeg sammen" på eitreach grundet hans påstand. CoC står ikke over den danske grundlov, lige meget hvor ofte man underskriver den. At påstå anderledes er at stille nye brugere i en meget tvivlsom situation, lige som det får alle på forum til at fremstå som autonome.

Hvis eitreach ikke magter opgaven, og det ansvar, der følger med, må han trække sig på demokratisk vis og overlade den pind til en anden. Uden at jeg skal bruge dette til at angribe eitreach personligt. Jeg har naturligvis respekt for eitrach, både som menneske og som admin. Men som admin skal han ikke fremture med påstande, som han er kommet med i denne tråd om CoC og ytringsfrihed. Det har, naturligvis, en boomerang-effekt på et forum som vores. Heldigvis.

At vi står i et stort dilemma omkring årsagen til hele denne "kamp" kan ingen være i tvivl om. Den efterspurgte kommando til nul-stilling af passwords burde vi forholde os meget skrapt til, grundet den ubeskrivelige risiko den medfører, og den udtalte risiko for straf for meddelagtighed. Derfor vil jeg mene, at det vil være naturligt, at vi gør opmærksom på dette allerede i det dokument brugere skal godkende ved oprettelse, da det vil være en eliminator til at situationer som den netop overståede kan undgås ved simpelthen at henvise til at der ved tilmelding er gjort klart, at vi helst ikke giver support på netop denne kommando.

Ud over dette synes jeg vi har et rigtig godt forum, og jeg håber, det fortsætter sådan.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Mistænkeliggørelse og forskelsbehandling i forum

Indlægaf Jimmyfj » 8. okt 2009, 15:59

Double post - sorry.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Mistænkeliggørelse og forskelsbehandling i forum

Indlægaf eitreach » 8. okt 2009, 16:30

Jeg kan kun foreslå folk at følge med på mailinglisten, da der bliver fremført nogle gode argumenter der. :)

Ydermere vil det være trist, hvis vi skal ud i en paralleldiskussion - det gavner ikke sagen på nogen måde, for nogle parter.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Warhawk
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 29. maj 2008, 22:41
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Mistænkeliggørelse og forskelsbehandling i forum

Indlægaf Warhawk » 8. okt 2009, 17:31

Hej alle,

Det er desværre mig som er den formastelige, der svarede først på tråden. Jeg står 100 % ved det, jeg har skrevet, og mener at jeg på en sober måde beskriver et dilemma - som jeg heldigvis ikke er alene om - uden at beskylde personen for at være kriminel eller have skumle hensigter. Dermed mener jeg naturligvis at have overhold CoC, men hvis admin ikke er enig, så beklager jeg dette.

Selvfølgelig skal brugerne ikke forskelbehandles, men det føler jeg absolut heller ikke at de bliver. I det store og hele får brugerne den hjælp, vi er i stand til at tilbyde. Men lige præcis i sådan et tilfælde som dette, er jeg helt enig med Jimmyfj og soundpartner. Hjælp skal ydes under hensyntagen til almindelig sund fornuft og omtanke.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD

Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Mistænkeliggørelse og forskelsbehandling i forum

Indlægaf Finn Bjerke » 8. okt 2009, 18:12

Jeg har mødt hjælpsomhed og sund fornuft her. Intet andet. Det vigtige er vel

1. Ubuntu
2. Datasikkerhed

Så vi fortsætter vel med brugerhjælp og har respekt for datasikkerheden?

I har den rigtige gode stil herinde, der kommer trolle nu og da, men "WTF"
Kardemommeloven er en god ting.

nymark1
Indlæg: 223
Tilmeldt: 24. okt 2008, 08:13
IRC nickname: nymark1
Geografisk sted: Aalborg

Re: Mistænkeliggørelse og forskelsbehandling i forum

Indlægaf nymark1 » 8. okt 2009, 19:13

Warhawk skrev:Hej alle,

Det er desværre mig som er den formastelige, der svarede først på tråden. Jeg står 100 % ved det, jeg har skrevet, og mener at jeg på en sober måde beskriver et dilemma - som jeg heldigvis ikke er alene om - uden at beskylde personen for at være kriminel eller have skumle hensigter. Dermed mener jeg naturligvis at have overhold CoC, men hvis admin ikke er enig, så beklager jeg dette.

Selvfølgelig skal brugerne ikke forskelbehandles, men det føler jeg absolut heller ikke at de bliver. I det store og hele får brugerne den hjælp, vi er i stand til at tilbyde. Men lige præcis i sådan et tilfælde som dette, er jeg helt enig med Jimmyfj og soundpartner. Hjælp skal ydes under hensyntagen til almindelig sund fornuft og omtanke.

Efter min mening var dit indlæg et fornuftigt svar på et vanskeligt spørgsmål. Du havde den tvivlsomme fornøjelse at være "første mand på pletten".Vi andre der deltog havde fordelen af at kunne tage stilling ud fra både spørgsmålet og det svar du kom med. Og jeg synes, der skal laves nogle guidelines, for hvordan man forholder sig til spørgsmål ang. omgåelse af administrator passwords. Så man netop er fri for at skulle sidde og vurdere om en person nu er kendt nok i forum til at få hjælp med den slags.

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster