Hej
Jeg skal lave en ny installation af ubuntu på en computer med windows vista.
Jeg regner ikke med det bliver noget problem at installere ved siden af vista.
Jeg har prøvet både en installation af alm ubuntu og en installation af ubuntu studio.
Er det muligt at kombinere de to ting så man har guest konto funktionen fra ubuntu
og alle de dejlige programmer fra ubuntu studio ?
Jeg tænker enten kan jeg installere ubuntu studio og på en eller anden måde få gæste konto installere også
eller
installere ubuntu desktop og finde en funktion, der installere alle programmerne fra studio udgaven i desktop udgaven.
Ubuntu studio med gæste konto ?
-
Re: Ubuntu studio med gæste konto ?
du kan både installere de metapakker som findes i synaptic enkeltvis eller også så installere ubuntu studio på normal vis.
der er de samme "gæste konto funktioner" i ubuntu studio som der er i ubuntu . alle linux fungere som flerebrugere systemer hvor der er en root konto som man helst aldrig skal bruge direkte og nøjes med at bruge sudo og så er der forskellige rettigheder for hver person der bruger computeren og har en konto på den.
du kan med andre ord sagtens oprette flere gæste kontoer hvis du har brug for det.
jeg vil anbefale dig at installere ubuntu studio fremfor ubuntu da den har udover de programmer også en realtime kernel der er beregnet til at behandle lyd optagelser. hvis det alså er lydstudio du er intresseret i at lave. ellers er det nok ligemeget hvordan du gør det i forhold til at hente programmer til ubuntu eller vælge studio versionen tror jeg.
der er de samme "gæste konto funktioner" i ubuntu studio som der er i ubuntu . alle linux fungere som flerebrugere systemer hvor der er en root konto som man helst aldrig skal bruge direkte og nøjes med at bruge sudo og så er der forskellige rettigheder for hver person der bruger computeren og har en konto på den.
du kan med andre ord sagtens oprette flere gæste kontoer hvis du har brug for det.
jeg vil anbefale dig at installere ubuntu studio fremfor ubuntu da den har udover de programmer også en realtime kernel der er beregnet til at behandle lyd optagelser. hvis det alså er lydstudio du er intresseret i at lave. ellers er det nok ligemeget hvordan du gør det i forhold til at hente programmer til ubuntu eller vælge studio versionen tror jeg.
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl
Kode: Vælg alt
#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}