Hej har hentet denne her Ubuntu 9.04 (Jaunty Jackalope) Release Candidate (desktop) men er det det samme version som udkommer den 23.
Jeg prøvede på at indstallere den, men ikke bruge ext4 den kom hele tiden frem noget med swap (tror det staves sådan) men anyway så tog jeg standarden og gik glat igennem mangler ikke hjælp venter til efteråret når ext 4 er default til den tid
Men fuck den er nice ubuntu og er utroligt hurtig når man som windows bruger er vant til at alt tager 2 verdenskrige nogen gange.
Selv min trådløs gik herre nemt at sætte op det er simpelhen for lækker og at activere driver til grafikkort også det. Syntes det er dejligt at man ikke skal indstallere driver til alt mulig hardware for at skidtet kan gøre.
Det kommer nok nogle problemmer men søge funktionen på forum er en god ting ellers er det også jer hardcore ubuntu bruger som kan hjælpe mig
Fuck den er nice ubuntu er begjestret af en NEWBIE
-
- IRC nickname: KeNzO
-
- Geografisk sted: Gedesby/Sydfalster
Re: Fuck den er nice ubuntu er begjestret af en NEWBIE
sjovt at høre det er på nøjagtig samme måde jeg har det god held med ubuntu i fremtiden
Sømand af Verden
FAR T4 UBUNTU 11.04 64bit
What do you wear - freeware
Acer Aspire 8943g 2 x hdd/500gb 8 gb.ram
FAR T4 UBUNTU 11.04 64bit
What do you wear - freeware
Acer Aspire 8943g 2 x hdd/500gb 8 gb.ram
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Nej der kommer stadig løbende opdateringer som kommer med i final d. 23.KeNzO skrev:Hej har hentet denne her Ubuntu 9.04 (Jaunty Jackalope) Release Candidate (desktop) men er det det samme version som udkommer den 23.
Men når du installerer opdateringerne løbende, skal du ikke foretage dig yderligere, for at få det nyeste af det nye.
Og ja, den er nice og lynhurtig den nye 09.04, også med ext3.
stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
- Geografisk sted: Nordjylland
Hej - Og velkommen til forum, og Ubuntu.
Ja - Ubuntu er virkelig noget, som rykker. Senere, når du har kørt med den en tid vil du også opdage, at ud over at være hurtig er den også helt utrolig stabil. Så god vind også til dig frem over.
Ja - Ubuntu er virkelig noget, som rykker. Senere, når du har kørt med den en tid vil du også opdage, at ud over at være hurtig er den også helt utrolig stabil. Så god vind også til dig frem over.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
-
- IRC nickname: Mere kaffe
Stra skrev:den er nice og lynhurtig den nye 09.04, også med ext3.
Hvor hurtigt er lynhurtigt i f.eks. opstartstid?
-
- IRC nickname: KeNzO
kan man godt lave om fra ext3 til ext4 når ubuntu er indstalleret ?
-
- Geografisk sted: Ulsted, Nordjylland
Hej KeNzO og velkommen til Linux verdenen. Du har taget et modigt skridt på vej mod noget endnu bedre end det du har været vandt til. Pas på det er vanedannede
Linux is user-friendly- it's just picky who its friends are.
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Det kan du gøre fx ved at følge denne guideKeNzO skrev:kan man godt lave om fra ext3 til ext4 når ubuntu er indstalleret ?
http://kyleabaker.com/2009/02/23/how-to ... -and-ext4/
stra
stra
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Mere kaffe skrev:Stra skrev:den er nice og lynhurtig den nye 09.04, også med ext3.
det er meget forskelligt fra maskine til maskine, men hvis du er vand til windows vista vil jeg mene et sted mellem 30-60% hurtigere.
fra ubuntu 8.10 til ubuntu 9.04 vil jeg mene gennemsnitlig ca 40% på de maskiner jeg har
-
- IRC nickname: ChrisBuchholz
- Geografisk sted: Nyborg, Fyn, Danmark
soundpartner skrev:Mere kaffe skrev:Stra skrev:den er nice og lynhurtig den nye 09.04, også med ext3.
det er meget forskelligt fra maskine til maskine, men hvis du er vand til windows vista vil jeg mene et sted mellem 30-60% hurtigere.
fra ubuntu 8.10 til ubuntu 9.04 vil jeg mene gennemsnitlig ca 40% på de maskiner jeg har
+1
Chris Buchholz
http://chrisbuchholz.name
-
- IRC nickname: steffen
Hvad er forskellen på ext3 og ext4 og hvor kan man evt. se hvad man har?
og hvad er bedst ?
og hvad er bedst ?
-
- IRC nickname: ChrisBuchholz
- Geografisk sted: Nyborg, Fyn, Danmark
ActionpackedPIVII skrev:Hvad er forskellen på ext3 og ext4 og hvor kan man evt. se hvad man har?
og hvad er bedst ?
EXT er et filsystem - ext3 er version 3 og ext4 er version 4. Du kan tage og google det, og der vil du kunne finde alle forskellene samt meget mere om de to filsystemer.
Hvis du starter Gparted op, vil der ud fra din harddisk (eller usbpen eller whatever) stå hvilken type den er formateret som - som standard formaterer ubuntu 8.04-9.04 som ext3, så hvis du ikke har ændret på dette, så er pladsen ubuntu ligger på formateret som ext3.
Chris Buchholz