partitionér harddisken ?!

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
ActionpackedPIVII
IRC nickname: steffen

partitionér harddisken ?!

Indlæg af ActionpackedPIVII »

Hey jeg har ubuntu 8.10 kørende på min maskine, men jeg kunne godt tænke mig at få Linux mint Fluxbox på computeren på en anden partition så jeg har begge ting.. Hvordan gør jeg det når jeg allerede har ubuntu kørende på maskinen og det er installeret på computeren eneste partition :-)

Tak

/Steffen
Jimmyfj
Geografisk sted: Nordjylland

Re: partitionér harddisken ?!

Indlæg af Jimmyfj »

ActionpackedPIVII skrev:Hey jeg har ubuntu 8.10 kørende på min maskine, men jeg kunne godt tænke mig at få Linux mint Fluxbox på computeren på en anden partition så jeg har begge ting.. Hvordan gør jeg det når jeg allerede har ubuntu kørende på maskinen og det er installeret på computeren eneste partition :-)

Tak

/Steffen

En mulighed er at du henter, og installerer Sun Virtual box her:

http://www.virtualbox.org/wiki/Downloads

Og installerer denne under din Ubuntu. Du kan så installere Linux Mint på en VM, Virtuel Maskine, hvilket er langt mere sikkert end at rode med dual-boot og partitioner.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"

Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
ChrisBuchholz
IRC nickname: ChrisBuchholz
Geografisk sted: Nyborg, Fyn, Danmark

Re: partitionér harddisken ?!

Indlæg af ChrisBuchholz »

Du kan også bruge Gparted(Partition Editor hedder den i menuen) til at gøre din partition mindre og så oprette en ny partition på den frigjordte plads. Så kan du dernæst gå igang med at installerer Linux Mint Fluxbox. Du skal dog være opmærksom på at det er den rigtige partition du vælger:D