Hvor kan jeg downloade Ubuntu?

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Jackount
IRC nickname: Jackount

Hvor kan jeg downloade Ubuntu?

Indlæg af Jackount »

Hvor kan jeg downloade Ubuntu 8.10 Server? :D
Gerne et sted som i har prøvet så jeg ved at det virker for jeg har prøvet at downloade herfra ftp://ftp.klid.dk/ubuntu-cd/intrepid/ub ... r-i386.iso men det virkede ikk jeg kan ikke bruge de filer til noget.., :?
Jarlen
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Hvor kan jeg downloade Ubuntu?

Indlæg af Jarlen »

Det er en iso-fil du henter. Du skal ikke brænde filen direkte, men i dit brænderprogram skal du vælge noget á la brænd billede til disk og brænde isoen på den måde. Så skulle det køre. Den side du henter fra skulle der ikke være noget i vejen med.
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)
andsen
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Indlæg af andsen »

Hvis du bruger Windows, så kan du hente Iso Recorder her: http://isorecorder.alexfeinman.com/isorecorder.htm

Når det er installeret kan du bare højreklikke på den .iso-fil du har hentet og trykke "write to disc" eller "brænd til disk". Så skal du under indstillinger inden du brænder vælge den lavest mulige hastighed (afhænger af hvilket dvd-drev du har).
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams
Jackount

Indlæg af Jackount »

Tak begge to nu vil jeg prøve at se om det virker:D
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

Jackount skrev:Tak begge to nu vil jeg prøve at se om det virker:D

det ser på mig ud som om du ikke ANER hvad det er du har gang i her...
Bare lige for at være sikker... Du er fint klar over at ubuntu er et helt nyt styresystem der kommer ind I STEDET FOR WINDOWS og ikke bare er et program som du kører inde i windows ikke?

vi har før haft "yngre" personer her inde som ligepludselig ikke havde nogen brugbar maskine, som mistede alle deres skoleopgaver osv fordi de lige skulle lege lidt med noget som de ikke anede hvad var
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Jackount

Indlæg af Jackount »

jooe jeg ved lidt om hvad jeg laver og jeg ved godt at ubuntu ikke er et program - men et OperativSystem. Den version jeg har downloadet er beregnet til at lave servere.

-- I mit cd-brænder-program (Nero Trial 9) er der ikke noget der hedder brænd billede til disk ?
Der er kun: Brænding af data; Brænding af lyd; Kopiering af lyd; Kopier disk; Autobackup og Afspil fil ?
OVN
Geografisk sted: Thy

Indlæg af OVN »

Brug active ISO burner, så kan du ikke brænde forkert, vælg zip og udpak den i samme mappe som du har din Ubuntu ISO, dobbelt klik på den udpakkede Active ISO burner,exe og du vil se at den selv har valgt Ubuntu til brænding, du kan også udpakke andre steder, og browse dig frem til Ubuntu filen, igen: Vælg lavest mulige brændehastighed, husk du må ikke gøre noget ved den ISO fil du har hentet, ikke pakke ud eller andet, bare brænde den direkte med Active ISO burner
http://www.ntfs.com/iso-burning.htm