jeg har downloadet Ubuntu 8.10 Server Version
fra dette website:
http://www.ubuntu.com/getubuntu/downloa ... &arch=i386
Filen er en .rar fil, og efter jeg har pakket den ud så er der bare en masse filer.., ingen setup.exe eller noget jeg kan bruge til noget!
Det fylder også kun 637 MB...
Nogen der ved hvad jeg kan bruge filen til eller hvor jeg ellers kan downloade et godt GRATIS OperativSystem Som er beregnet til at opsætte sine egne servere?
Jeg har hørt at Linux skulle være godt ...
Hilsen en Lille dreng på 13 år som gerne vil have son egen LILLE og GRATIS server (helst ftp-server ... som accepterer .asp filer)
Hvad er der galt med min download af Ubuntu 8.10?
-
- IRC nickname: Jackount
-
- IRC nickname: eitreach
- Geografisk sted: København
Re: Hvad er der galt med min download af Ubuntu 8.10?
Hvis du aldrig har brugt Linux før, tror jeg det er en lidt for stor opgave at gå igang med server-udgaven. Den har f.eks. ikke nogen grafisk brugerflade som standard. Istedet vil jeg råde dig til at hente desktop-udgaven istedet - den kan du også sagtens køre en ftp-server fra.
Det du henter, er en iso-fil - et såkaldt cd-billede. Denne skal du brænde til en cd, i f.eks. Nero. Den starter du computeren fra, bagefter - ved at genstarte, og så få computeren til at boote fra dit cd-drev. Derfra kan du installere Ubuntu, enten ved at slette Windows, eller installere ved siden af.
Det du henter, er en iso-fil - et såkaldt cd-billede. Denne skal du brænde til en cd, i f.eks. Nero. Den starter du computeren fra, bagefter - ved at genstarte, og så få computeren til at boote fra dit cd-drev. Derfra kan du installere Ubuntu, enten ved at slette Windows, eller installere ved siden af.
"A Narn heavy cruiser?!"
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
-
- IRC nickname: Jackount
Re: Hvad er der galt med min download af Ubuntu 8.10?
OKay kloge-åge:D heh
Ej, okay .., jeg ved bare ikke hvordan man rebooter noget på d:-drevet?
Ej, okay .., jeg ved bare ikke hvordan man rebooter noget på d:-drevet?