test af ubuntu 9.04 beta m ext4 i virtualbox

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Peter K
Geografisk sted: Århus C

test af ubuntu 9.04 beta m ext4 i virtualbox

Indlæg af Peter K »

Dette er gjort med det ene formål at teste opstarts og program-
afviklingshastigheden med ext4. Hvem vil ikke gerne have et hurtigere OS.
9.04 er tildelt 1 gb ram.

Jeg er hverken imponeret over det ene eller andet. Ærlig talt
kan jeg ikke mærke forskel.

Det kan godt være, der er en forklaring, men i så fald kender jeg
den ikke.
Let sleeping dogs lie_________________________________________________
_________WWOZ.org____ may your blues be on the radio
Jarlen
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: test af ubuntu 9.04 beta m ext4 i virtualbox

Indlæg af Jarlen »

Jeg tvivler på at du nogensinde kan få optimal hastighed ud af noget installeret i et virtuelt miljø. Det virtuelle miljø kører jo "inde" i det reelle system, så det skulle ikke undre mig at din almindelige installation sætter en begrænsning for hvor hurtigt din virtuelle box kan køre.
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

som jarlen ganske rigtigt siger så vil du ikke kunne mærke sådanne ting i en virtualbox.

Til at starte med så er din harddisk slet ikke en harddisk, men en stor fil der ligger på dit eksisterende filsystem. Derfor vil din begrænsning ikke være det filsystem du vælger i virtualboksen men være det filsystem som selve din virtuelle harddisk ligger på.
Desuden så vil størelsen af din virtuelle harddisk virkelig også spille ind.

dernest så får du kun tildelt processortid efter behov som et hvilket som helst andet program. ved rigtig boot der har du 100% af resourcerne til rådighed.

for det tredie så snakker dit styresystem slet ikke sammen med noget af dit hardware. din virtueliserede maskine bruger virtuelt standart hardvare som så fortolkes af din reelle kerne og oversættes til det rette hardware. hele denne proces er temelig langsom i forhold til at snakke med hardwaren direkte. Nu ved jeg ikke hvor god du er til engelsk, men det svarer lidt til at du snakker engelsk til en tolk der oversætter til tysk for at få en hollænder (der kun snakker flamsk) til at forstå det.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Warhawk »

Hejsa,

Jarlen og soundpartner har jo faktisk forklaret det hele, men jeg kan lige supplere med at du ligeledes kun kan udnytte 1 processorkerne i VirtualBox selvom du har dual eller quad core. Dette sætter meget store begrænsninger.

Prøv systemet i virkeligheden og du vil blive overrasket. Jeg installerede 9.04 på en maskine for nylig og der er boot-tiden under 30 sekunder. Hvis harddisken blev skiftet ud med SSD skulle du bare løjer.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD