Hej
Er der en guide omkring hvordan man installere via net ?
Eller er det for bøvlet/usikkert og bedre at få et usb-drev.
Jeg har erhvervet mig en lille maskine uden drev i, og vil gerne have ubuntu på den også ?
På forhånd tak.
net installation
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Re: net installation
Hejsa,
Din "lille" maskine har vel USB? Så er det meget enkelt at lave en boot USB-nøgle med Ubuntu. Med din nuværende Ubuntu maskine bruger du programmet Create a USB starup disk sammen med min. 1 GiB USB-nøgle.
Boot op på den og det fungerer som om det var CD.
Din "lille" maskine har vel USB? Så er det meget enkelt at lave en boot USB-nøgle med Ubuntu. Med din nuværende Ubuntu maskine bruger du programmet Create a USB starup disk sammen med min. 1 GiB USB-nøgle.
Boot op på den og det fungerer som om det var CD.
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
-
Ret mig, hvis jeg tager fejl, men mener ikke, at Ubuntu kan installeres via nettet. Burde vel kunne lade sig gøre, da man kan det i Debian.
Når en tråd er løst så marker den løst
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Hobsa skrev:Hej
Jeg har erhvervet mig en lille maskine uden drev i, og vil gerne have ubuntu på den også ?
På forhånd tak.
hvis nu du startede med at give en smule mere info så kunne det jo være vi kunne hjælpe dig.
hvad med f.eks at fortælle hvilken maskine der er tale om
-
- Geografisk sted: Odense
soundpartner skrev:Hobsa skrev:Hej
På forhånd tak.
hvis nu du startede med at give en smule mere info så kunne det jo være vi kunne hjælpe dig.
hvad med f.eks at fortælle hvilken maskine der er tale om
Ja self. undskyld.
Det er en Lenovo Ideapad ´10S en lille netbook