Sort skærm efter installation af Ubuntu 8.10

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
vibeke
IRC nickname: via

Sort skærm efter installation af Ubuntu 8.10

Indlæg af vibeke »

Ubuntu er installeret på en PC, hvor jeg forinden har formatteret HD og reinstalleret Windows XP.

Installationen af Ubuntu gik så vidt jeg kan vurdere planmæssigt, jeg svarede på diverse spørgsmål, men PC´en starter ikke Ubuntu - heller ikke windows - bare en sort skærm og ingen tastekombinationer virker, så genstart foregår med afbryderen.

Jeg har prøver at gentage installationen, men det har bare bevirket, at der blev lavet endnu en partition, og hvordn får jeg dem væk? Hvordan kommer jeg videre?

Jeg har kigget alle andre indlæg om installation igennem og kan ikke finde svaret der.
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Sort skærm efter installation af Ubuntu 8.10

Indlæg af soundpartner »

vibeke skrev:Ubuntu er installeret på en PC, hvor jeg forinden har formatteret HD og reinstalleret Windows XP.

Installationen af Ubuntu gik så vidt jeg kan vurdere planmæssigt, jeg svarede på diverse spørgsmål, men PC´en starter ikke Ubuntu - heller ikke windows - bare en sort skærm og ingen tastekombinationer virker, så genstart foregår med afbryderen.

Jeg har prøver at gentage installationen, men det har bare bevirket, at der blev lavet endnu en partition, og hvordn får jeg dem væk? Hvordan kommer jeg videre?

Jeg har kigget alle andre indlæg om installation igennem og kan ikke finde svaret der.

det lyder som om der er ballade med bootmanageren.
nu stiller jeg lige nogle spørgsmål du meget gerne må svare på.

1: hvilken version er det du har installeret, og hvor er den hentet fra? (det kan være et dårligt image)
2: hvordan har du lavet din cd? og hvilke medier har du brugt?
3: hvordan har du installeret? wubi (inde i windows), direkte fra boot eller har du startet op som live session user først således at ubuntu har kørt og så installeret der fra
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
vibeke
IRC nickname: via

Re: Sort skærm efter installation af Ubuntu 8.10

Indlæg af vibeke »

Jeg har installeret version 8.10, som jeg har fået tilsendt på CD, så jeg har altså ikke selv lavet den

Jeg har installeret fra Windows - altså kørt CD og installeret med WUBI