Facebook

Bidrag til Projektet Ubuntu - her koordinerer vi noget af arbejdet.
Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Facebook

Indlægaf Pihl » 18. dec 2008, 20:12

Hej alle

Vi har en Facebook-gruppe, til dem som bruger den tjeneste, men den er rimelig forsømt.

Der er behov for, at den bliver opdateret, og at der jævnligt bliver skrevet på den, indtastet møder og arrangementer, skrevet ud til medlemmer ved særlige begivenheder. Der skal ske noget jævnligt, hvis den skal tages seriøs.

Er der nogen som har tid og lyst til at holde den opdateret? Ikke noget overdrevet men bare lidt en gang i mellem.

http://www.new.facebook.com/home.php#/g ... 5675550796

Darmann
Indlæg: 706
Tilmeldt: 18. dec 2008, 08:27
Geografisk sted: Hedensted

Re: Facebook

Indlægaf Darmann » 30. dec 2008, 07:32

2275 bruger her på siden og 24 medlemmer på bogen(Facebook) det hænger da ikke sammen kan i så komme afsted :lol:
Med venlig hilsen

Darmann

Benjamin
Indlæg: 118
Tilmeldt: 18. nov 2007, 08:05
IRC nickname: benjamin_FOX
Geografisk sted: Nykøbing F.

Re: Facebook

Indlægaf Benjamin » 30. dec 2008, 08:10

Mornings.

Det kan godt være, at jeg nu spørger lidt dumt; men jeg kender kun Facebook af omtale (=kan ikke forstå, hvad jeg dog skal bruge det 'modefænomen' til):

Hvad kan jeg som almindelig Ubuntu-bruger få ud af Facebook, som jeg ikke kan få (bedre) via vort Forum (?).
Mange hilsner
Asger [FOX] / 'Benjamin'

Pilot i Lolland Falster Svæveflyveklub - http://www.lfsv.dk
Se også: http://www.herningsvaeveflyveklub.dk

0-100 km./t. på mindre end 3 sekunder - og op til måske mere end 250 km./t. !!!
- det er de problemer, vi svæveflyvere må døje med :D

Darmann
Indlæg: 706
Tilmeldt: 18. dec 2008, 08:27
Geografisk sted: Hedensted

Re: Facebook

Indlægaf Darmann » 30. dec 2008, 08:44

det var ment lidt som en joke men det var sjovt at se den store talforskel men hvad du lige som Ubuntu bruger får ud af at være på Facebook er et godt spørgsmål men personligt er jeg på Facebook for at møde dem jeg gik i skole med finde folk som har samme hobbys som jeg har og for at følge med på bølgen men naturligvis står det en frit om man vil på Bogen eller ej

men jeg vil kaste bolden vidre og spørge Teamet om hvorfor man har oprettet en Ubuntu gruppe på Facebook så kan det være man får en grund mere til at være på Facebook
Med venlig hilsen

Darmann

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Facebook

Indlægaf thj01 » 30. dec 2008, 13:26

grupper på facebook er ret ligegyldige. Jeg har f.eks oprettet en gruppe for nemonister. Og alle der har set cirkus Nemo ved hvad jeg taler om alle andre ved INTET.

Genial gruppe men kun 9 medlemmer!

Jeg er så vidt jeg ved medlem derinde, men det er kun som et nummer i rækken - ville da aldrig lægge min kostbare tid der, men bruge den herinde i stedet!
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Re: Facebook

Indlægaf Pihl » 30. dec 2008, 15:08

En gruppe på Facebook har et rent marketingsformål, da man kan gøre nogle folk opmærksomme på Ubuntu, som ellers ikke ville have hørt ordet. Og jo flere der er medlemmer af gruppen, jo flere af de gruppemedlemmers 'venner' får at høre om Ubuntu.

Ubuntu bliver jo primært nævnt i IT-medier og blogs, så jo flere vi kan nå ud til, som ikke læser IT-medier og blogs, jo bedre. Som Pengemagasinets udsendelse viste, så er det største problem faktisk, at der er for få, som overhovedet har HØRt om Ubuntu. Når de først hører om det, og prøver det, så kan folk godt lide det.

Så Facebook er bare ENDNU en måde at nå ud til folk på. Det kræver bare, at gruppen bliver opdateret jævnligt, og at nogen gør det *hint* ;)

BrittaP

Re: Facebook

Indlægaf BrittaP » 21. feb 2009, 14:29

Var der nogensinde nogen der meldte sig? Jeg synes idéen er god i markedsføringsøjemed, men ellers er jeg noget negativt stemt overfor facebook. At remse op hvorfor vil nok føre for vidt, men hvis ikke man skal oprette et log-in så vil jeg gerne kigge på det, sådan lidt uforpligtende i første omgang. Send mig evt. en PB, hvis det stadig er relevant.

Britta

Tilbage til "Projekt: Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster