installation af ubunto

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Fbruhn

installation af ubunto

Indlæg af Fbruhn »

hej min makker har en gl. ibm bærbar hvor der ligger kubunto på, men vil gerne have den til at køre på ubunto i stedet, men nå vi prøver at bote op fra cd rommen og vælger boot menu og trykker boot fra cdrom, så af en el. anden årsag stater den op på hden. hvad kan vi gører for at få den til at kører med ubunto.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: installation af ubunto

Indlæg af Christian.Arvai »

hej

er sikker på at du har indstillet bios til boot fra cd-drevet ?, hvis du ikke lige ved hvordan man gør det, kan du skrive et indlæg med navnet på pc´en samt dens specs. (cpu-ram-grafikort osv.), så må vi kigge på det.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Fbruhn

Indlæg af Fbruhn »

christian.arvai skrev:hej

er sikker på at du har indstillet bios til boot fra cd-drevet ?, hvis du ikke lige ved hvordan man gør det, kan du skrive et indlæg med navnet på pc´en samt dens specs. (cpu-ram-grafikort osv.), så må vi kigge på det.

ja den stå som boot. 1= cdrom. 2= hard disk. 3= disk drive.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

kan du sende oplysningerne om den pc, det kan være den er for gammel til den nyeste ubuntu, det kan jeg bare ikke sige så meget om uden at kende pc´en.

PS: virker kubuntu stadigtvæk ? , for så kan vi finde en anden mulighed med at skifte over til ubuntu

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Fbruhn

Indlæg af Fbruhn »

christian.arvai skrev:kan du sende oplysningerne om den pc, det kan være den er for gammel til den nyeste ubuntu, det kan jeg bare ikke sige så meget om uden at kende pc´en.

PS: virker kubuntu stadigtvæk ? , for så kan vi finde en anden mulighed med at skifte over til ubuntu

Ja kubunto virker inu.
pcen er en ibm A21 gl. fætter :-) med 256 mb ram og 8 gb harddisk
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

med 256 mb ram kommer den ikke til at køre det nyeste ubuntu, hvad er det for en ubuntu udgave du prøver at installere ? og hvad er det for en udgave af kubuntu der virker nu ?

Fbruhn

Indlæg af Fbruhn »

christian.arvai skrev:med 256 mb ram kommer den ikke til at køre det nyeste ubuntu, hvad er det for en ubuntu udgave du prøver at installere ? og hvad er det for en udgave af kubuntu der virker nu ?

det er den nyeste kubunto og det er den nyeste ubunto
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

https://help.ubuntu.com/community/Insta ... quirements
jeg har ikke personligt selv nogle erfaringer med at installere 8.10 på 256 mb ram og er tvivlene for om det overhovedet kan det, det er under de specs. som der er beskrevet, men det er da muligt at man kan det (jeg tvivler bare personligt på det), så jeg ville nok lige vente med at installere og hører de andre forummedlemers mening/indlæg om dette.

Fbruhn

Indlæg af Fbruhn »

christian.arvai skrev:https://help.ubuntu.com/community/Installation/SystemRequirements
jeg har ikke personligt selv nogle erfaringer med at installere 8.10 på 256 mb ram og er tvivlene for om det overhovedet kan det, det er under de specs. som der er beskrevet, men det er da muligt at man kan det (jeg tvivler bare personligt på det), så jeg ville nok lige vente med at installere og hører de andre forummedlemers mening/indlæg om dette.

ok takke for hjælpen indtilvidr.
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

Fbruhn skrev:
christian.arvai skrev:https://help.ubuntu.com/community/Installation/SystemRequirements

ok takke for hjælpen indtilvidr.

welll det KAN lade sig gøre (jeg har gjort det på min a31) men det er ikke helt så let. jeg var i dag nede og handle en enkelt klods pc2700 ddr ram på 1 gb til den nette pris af 300 kroner, så der nu er 1152 mb ram, og det gjore godtnok underværker rent performance mæssigt.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Jarlen
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Indlæg af Jarlen »

Hvis det bare er fordi du hellere vil køre gnome end KDE kan du intallere pakken ubuntu-desktop fra tilføj/fjern programmer. Men hvis du virkelig VIL køre 8.10 med 256mb ram synes jeg Kubuntu og Ubuntu lyder som rigtigt dårlige valg. Så skal du nok hellere gå efter letvægteren XUbuntu.
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)